کلینیک درد چیست؟

کلینیک درد چیست و برای کمر درد چه می‌کند

کمر درد مزمن، دردی نیست که مجبور باشید آن را همیشه تحمل کنید. کمر درد یکی از مهمترین بیماری‌هایی است که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. کمر درد می تواند کیفیت زندگی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ترس از درد و ناراحتی باعث می‌شود فعالیت هایی را که دوست دارید انجام ندهید. به این ترتیب، به جای داشتن یک زندگی عادی، شاد و سالم، باید دائماً از کمر درد شاکی باشید.

اگر کمر درد درمان نشود، می‌تواند بدتر و ناتوان ‌کننده‌تر شود. با این حال، کلینیک درد این ویژگی را دارد که زندگی شما را شاداب کند و کمر درد را بهتر درمان کند. همه کمر دردها یکسان نیستند. کلینیک درد گزینه‌های درمانی بی‌شماری را به بیماران ارائه می‌دهد تا مبتلایان به کمر درد بتوانند درمان مناسب را برای نیازهای منحصر به فرد خود دریافت کنند.

کلینیک درد چیست؟

کلینیک درد از دیدگاه‌های مختلف روان‌شناختی و فیزیولوژیکی برای درک بهتر درد و نحوه درمان درد مانند کمر درد استفاده می‌کند. کلینیک درد، درد را مطالعه می‌کند و برای پیشگیری، تشخیص و درمان موثر درد کار می کند. کلینیک درد یک کلینیک چند تخصصی است و این بدان معناست که مدیریت درد از تخصص‌های مختلفی استفاده می‌کند که به طور موثر برای درمان کمر درد استفاده می‌شود. در کلینیک درد از روانپزشکی، بیهوشی، فیزیوتراپی و موارد دیگر، برای ارائه درمان‌های مناسب برای درمان کمر درد یا هر شکل دیگری از درد مزمن استفاده می شود.

کلینیک درد چگونه می‌تواند به کمر درد کمک کند

کلینیک درد از تکنیک‌های بی شماری برای تسکین کمر درد استفاده می کند. مدیریت درد شامل مجموعه‌ای از گزینه‌های درمانی غیرجراحی و جراحی است. با این حال، درک این نکته مهم است که کلینیک درد با ارائه گزینه‌های درمانی جراحی ساده متفاوت است. هدف اصلی مدیریت درد، درمان موثر درد است تا بتوانید به زندگی شاد و سالم برگردید. این بدان معناست که کلینیک درد، قبل از در نظر گرفتن گزینه‌های جراحی برای درمان درد، از چندین تکنیک غیرجراحی استفاده می‌کند. مدیریت درد کمر درد شامل شناسایی منبع یا علت درد، ارائه گزینه‌های درمانی غیرجراحی برای مدیریت درد، اقدام به گزینه‌های جراحی در صورت بی‌اثر بودن درمان غیرتهاجمی، و توانبخشی بیمار پس از جراحی است.

تشخیص کمر درد

یکی از اولین قدم‌ها در مدیریت درد، تشخیص منبع یا علت درد است. در برخی موارد ممکن است علت ناشناخته باشد. تلاش برای شناسایی منبع درد می‌تواند به متخصصان درد کمک کند تا گزینه های درمان کمر درد شما را بهتر درک و راهنمایی کنند. متخصصان درد، درد شما را از طریق یک سری آزمایش ارزیابی می کنند. پزشک توانایی شما را در نشستن، ایستادن، راه رفتن، بلند کردن و سایر عملکردهای فیزیکی، مشاهده خواهد کرد. همچنین ممکن است پزشک از شدت درد در مقیاس 1 تا 10 بپرسد تا شدت درد شما را بهتر درک کند.

اگر علت کمر درد ناشناخته باشد، پزشک متخصص درد یک سری آزمایشات را برای درک بهتر منبع درد شما انجام می‌دهد.

برخی از آزمایشاتی که متخصص درد ممکن است انجام دهد شامل موارد زیر است:

• اشعه ایکس
  • ام ​​آر آی
  • سی تی اسکن
  • آزمایش خون
  • مطالعات اعصاب

هدف اصلی انجام این آزمایش‌ها، درک بهتر کمر درد است تا گزینه‌های درمانی مؤثری برای درمان مورد منحصر به فرد کمر درد ارائه شود.

گزینه‌های درمان کلینیک درد برای کمر درد مزمن

پس از اینکه پزشک درد شما را ارزیابی کرد، یک برنامه درمانی مناسب برای شما ایجاد می کند. در کلینیک درد، گزینه‌های درمانی غیرجراحی برای درمان درد استفاده می شود. اگر درمان‌های غیرجراحی در درمان درد ناموفق باشند، گزینه‌های درمانی جراحی توسط پزشک شما برای تسکین درد توصیه شود.

مطالعه کنید: درمان غیر جراحی کمر

درمان‌های غیر جراحی برای کمر درد

مدیریت درد شامل چندین تکنیک غیرجراحی برای بهبود درد مزمن است. در زیر چند تکنیک غیرجراحی متداول وجود دارد که متخصص درد برای تسکین کمر درد انجام می‌دهد.

داروهای کمر درد

برای تسکین کمر درد می توان از داروها استفاده کرد. چندین دارو که ممکن است برای مدیریت کمر درد مزمن شما تجویز شود عبارتند از:

• مسکن‌ها: مسکن‌ها مانند استامینوفن، ژلوفن و سلکسیب خط اول درمان هستند. در صورت بی اثر بودن، پزشک برای تسکین درد شما داروهای های قوی تری تجویزمی‌کند.
  • شل کننده های عضلانی: شل کننده های عضلانی برای درمان اسپاسم عضلانی استفاده می شوند. اگر مسکن ها کمکی نکردند، ممکن است تجویز شوند.
  • مسکن‌های موضعی درد: درمان‌های موضعی مانند کرم‌ها، پمادها و چسب‌ها ممکن است برای تسکین درد از طریق پوست توصیه شود.
  • داروهای مخدری: اگر داروهای فوق ناموفق باشند، ممکن است پزشک برای مدت کوتاهی داروهای مخدری مثل اکسی‌کدون یا مورفین را برای تسکین درد تجویز کند.
  • داروهای ضد افسردگی: داروهای ضد افسردگی نوع دیگری از داروها هستند که برای تسکین کمر درد به کار می‌رود.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی دیگر از روش های رایج درمانی غیرجراحی است که  برای درمان کمر درد استفاده می‌شود. برخی از تمرینات مورد استفاده برای تقویت و کشش کمر و بهبود وضعیت بدن توصیه می‌شود.

تزریقات

تزریق ها را می توان در نواحی خاصی از مفاصل، رباط ها، ماهیچه ها یا أعصاب انجام داد. تزریق‌ می‌تواند درد را به صورت طولانی مدت تسکین دهد. تزریق استروئید اپیدورال یک درمانی تزریقی رایج برای کمر درد است. تزریق استروئید اپیدورال یا تزریق اپیدورال، ( که در کلینیک در مهرگان زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص انجام می‌شود) تزریق مستقیم به اعصاب نخاعی است تا به طور موقت سیگنال های درد به مغز را مسدود کند.

عصب کشی کمر

عصب کشی کمر یک روش درمانی کم تهاجمی برای درمان کمر درد است. عصب کشی کمر شامل استفاده از انرژی فرکانس رادیویی برای سرکوب اعصابی است که باعث درد می شود و از ارسال سیگنال های عصبی دردناک به مغز جلوگیری می کند.

طب جایگزین

داروهای جایگزین نیز ممکن است توسط متخصص درد در کلینیک درد توصیه شود تا کمر درد شما را بهتر مدیریت کند. نمونه هایی از درمان های جایگزین که می توانند به کمر درد مزمن کمک کنند عبارتند از:

• طب سوزنی
  • مراقبت های کایروپراکتیک
  • یوگا

جراحی برای کمر درد

جراحی می تواند تسکین خوبی برای مبتلایان به درد مزمن ایجاد کند. اگرچه جراحی مطمئناً اولین گزینه درمانی نیست، اگر گزینه‌های غیرجراحی در تسکین درد بی اثر باشند، ممکن است توصیه شود.جراحی می‌تواند پرهزینه‌تر و پرخطرتر از گزینه‌های غیرجراحی باشد. جراحی می‌تواند در درمان کمر درد بسیار موثر باشد و می‌تواند زندگی شادتر و سالم‌تری را بدون درد برای شما فراهم کند.

درمان‌های کلینیک درد برای کمر درد

اگرچه مدیریت و درمان کمر درد مزمن می تواند یک چالش باشد، گزینه‌های درمانی زیادی برای شما وجود دارد. کلینیک درد برای هر مورد خاص از کمر درد مزمن انواع گزینه های درمانی جدیدتر و متفاوتی را تحت نظر متخصص درد ارائه می دهد:

بلوک عصبی

هدف بلوک عصبی، تسکین درد مزمن با مسدود کردن مسیر درد از طریق اعصاب است. تزریق یک داروی بی حس کننده، استروئید یا ضد التهاب که در نزدیکی عصب انجام می‌شود، درمانی عالی است. هدف تزریق، «خاموش کردن» سیگنال درد است که از یک ناحیه خاص می‌آید یا التهاب آن ناحیه را کاهش می‌دهد. تزریق بلوک عصبی همچنین به عصب آسیب دیده اجازه می دهد تا از حالت تحریک دائمی خلاص شود. اگر سایر روش‌های غیرجراحی مانند داروها و فیزیوتراپی، کمر درد را تسکین ندهند، یک بلوک عصبی توصیه می‌شود.

مطالعه کنید: بهترین کلینیک کمر درد در ایران

تزریق استروئید اپیدورال ( تزریق اپیدورال )

این روش، تزریق دارو به فضای اطراف نخاع یا فضای اپیدورال است. تزریق استروئید اپیدورال معمولاً برای درمان کمر درد و سیاتیک ناشی از التهاب استفاده می شود. با این حال، تسکین حاصل از این تزریق ها موقتی یا کوتاه مدت است. معمولاً در این روش از استروئیدها، ضد التهاب یا بی حس کننده ها استفاده می شود.

تحریک طناب نخاعی

یک دستگاه کوچک با جراحی در نزدیکی ستون فقرات کاشته می شود که ایمپالس های الکتریکی خفیفی تولید می کند. این ایمپالس ها با پیام های درد منتقل شده توسط اعصاب تداخل می کنند. تحریک طناب نخاعی فعالیت عصبی را مسدود یا اصلاح می کند تا احساس درد به مغز را به حداقل برساند.

عصب کشی کمر درد

در این روش، جریان الکتریکی برای گرم کردن و تخریب ناحیه کوچکی از بافت عصبی برای متوقف کردن سیگنال‌های درد استفاده می‌شود. ممکن است برای افرادی که درد مزمن در ناحیه کمر یا گردن دارند، درمان دائمی ایجاد کند. تسکین درد ناشی از عصب کشی کمر درد، ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد. برای برخی از بیماران، می تواند تسکین طولانی تری داشته باشد.

پمپ های تزریق مواد مخدر

اینها وسایل کوچکی هستند که با جراحی در نزدیکی نخاع کاشته می شوند. پمپ‌های تزریق مواد مخدر قابل کاشت داروهای مبتنی بر مواد مخدری را مستقیماً به نخاع می‌رسانند.