تماس با نماینده

02122873994

ارسال ایمیل

info@drmajidnajafi.com

0
سبد خرید شما
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

دارو های درمان کمر درد

دارو های درمان کمر درد بسیار متعدد هستند که در این مقاله تعدادی از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

داروهایی وجود دارد که می توانید برای درمان کمردرد مصرف کنید. در حالی که اینها می توانند به علائم کمردرد، مانند درد کمک کنند، اما علت را درمان نمی کنند.

درباره دارو های درمان کمر درد

داروها و تسکین دردهایی که پزشک شما ممکن است برای کمردرد ارائه دهد به علت آن، شدت آن و اینکه آیا دارویی برای شما مناسب است بستگی دارد. اکثر افراد مبتلا به کمردرد کوتاه مدت (حاد) نسبتاً سریع، در عرض چهار تا شش هفته بهبود می یابند.

The best meds for back pain

پزشک عمومی شما ممکن است شما را برای کمک تخصصی بیشتر به یک کلینیک یا خدمات تخصصی درد ارجاع دهد اگر درد شما به شرح زیر باشد:

بسیار شدید

در حال بدتر شدن

به طور جدی بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد

تسکین درد برای کمردرد

قرص های NSAID

اگر کمردرد دارید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که از NSAID (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) بدون نسخه مانند ایبوپروفن استفاده کنید. اگر این کمکی نکرد، پزشک ممکن است یک NSAID دیگر یا نوع دیگری از مسکن تجویز کند که ممکن است برای شما بهتر عمل کند.

آنها کمترین دوز مصرفی را برای کوتاه ترین مدت زمان تجویز می کنند. NSAID ها می توانند باعث مشکلات معده مانند سوء هاضمه شوند که باعث درد و ناراحتی، نفخ و حالت تهوع می شود. NSAID ها همچنین می توانند به طور بالقوه باعث زخم معده شوند. بنابراین، در حین مصرف NSAID برای کمردرد، پزشک ممکن است داروی دیگری را نیز برای محافظت از معده شما تجویز کند. و برای کمک به محافظت از معده، بهتر است از NSAID ها همراه با غذا استفاده کنید.

 

دارو های درمان کمر درد

دارو های درمان کمر درد

 

بیشتر مطالعه فرمایید: قرص کمر درد و 25 داروی روتین برای درمان موثر کمر درد

ژل NSAID

گزینه دیگری برای کاهش کمردرد، کرم یا ژل NSAID است که روی ناحیه آسیب دیده قرار می دهید. این احتمال کمتری دارد که باعث ایجاد مشکلات معده شود. اما کرم ها و ژل ها فقط در جایی که استفاده می کنید کار می کنند. به عنوان مثال، اگرچه یک قرص ایبوپروفن ممکن است به درد در ناحیه کمر و زانو کمک کند، اما باید روی هر دو ناحیه کرم بمالید تا اثرات آن را در هر دو ناحیه احساس کنید.

مواد افیونی

پزشک شما همچنین ممکن است دارویی به نام اپیوئید را برای کمردرد تجویز کند. ممکن است برای درد متوسط، اپیوئیدهای ضعیف (مانند کدئین) داده شود. برای درد شدید و مداوم، ممکن است به مواد افیونی قوی تری مانند مورفین نیاز داشته باشید.

ممکن است این را با یا بدون پاراستامول مصرف کنید. پاراستامول در صورت ترکیب با سایر داروها برای کمردرد به خوبی عمل می کند.

خطر وابستگی به کدئین وجود دارد و همچنین می تواند باعث یبوست شود. پزشک شما این را در نظر می گیرد و خطرات و عوارض جانبی آن را برای شما توضیح می دهد.

داروهای اسپاسم عضلانی

اگر دچار اسپاسم عضلانی هستید، پزشک ممکن است یک داروی شل کننده عضلانی مانند دیازپام برای شل کردن عضلات شما تجویز کند. دیازپام فقط برای مدت کوتاهی تجویز می شود زیرا علائم ترک ممکن است مشکلاتی داشته باشد و در صورت مصرف طولانی مدت دیازپام به آن وابسته شوید.

علائم ترک عبارتند از:

اضطراب

مشکل در خوابیدن

گیجی

از دست دادن اشتها

تعریق

تپش قلب

همه داروها با خطر عوارض جانبی همراه هستند.

اینها اثرات ناخواسته موقت یک دارو هستند.

 

دارو های درمان کمر درد

دارو های درمان کمر درد

 

بیشتر مطالعه فرمایید: 5 تا بهترین ویتامین ها برای کمر درد

عوارض جانبی اصلی مصرف دیازپام عبارتند از:

احساس خواب آلودگی

توانایی کمتری برای تمرکز

بسیار مهم است که توصیه های پزشک خود را در مورد رانندگی یا اینکه آیا باید در حین مصرف دیازپام رانندگی را متوقف کنید، دنبال کنید. حتی اگر فقط شب ها دیازپام مصرف می کنید، می تواند بر توانایی شما در رانندگی در روز بعد تأثیر بگذارد.

 

گرما و یخ برای کمردرد

یک بطری آب گرم یا پد حرارتی ممکن است به کاهش اسپاسم عضلانی و کمردرد کمک کند. اطمینان حاصل کنید که از پوست خود محافظت می کنید – پدهای حرارتی را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید و مطمئن شوید که بطری های آب گرم کاملاً مهر و موم شده اند. می‌توانید پدهایی بخرید که روی لباس‌هایتان روی ناحیه‌ای که درد می‌کند می‌گذارید. اینها از داروخانه ها در دسترس هستند و چند ساعت دوام دارند.

 

بسته های یخ نیز ممکن است مفید باشند، به خصوص در چند روز اول هر گونه آسیب. حتما کیسه یخ را در حوله بپیچید تا از پوست خود محافظت کنید. می توانید هر 2 تا 3 ساعت یکبار بسته را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه ای که درد دارد بمالید.

 

تسکین درد برای کمر درد با سیاتیک

سیاتیک زمانی است که در ناحیه کمر، باسن و پایین یک یا هر دو پا درد دارید. اگر سیاتیک شدید دارید و درمان های فوق درد را کنترل نکرده است، پزشک ممکن است تزریق اپیدورال را به شما پیشنهاد دهد. تزریق اپیدورال حاوی یک بی حس کننده موضعی و استروئید برای تسکین درد و کاهش التهاب است و این به پشت شما تزریق می شود.

بیشتر مطالعه فرمایید: گاباپنتین 100 برای کمر درد

پیشگیری از درد بالای کمر

نکات زیر ممکن است به شما کمک کند تا از بروز کمردرد جلوگیری کنید.

هنگام نشستن به درستی از پشت خود حمایت کنید.

اگر پشت میز کار می کنید، ارزیابی تنظیمات خود را ترتیب دهید تا مطمئن شوید تجهیزات شما به درستی تنظیم شده است.

اگر با کمردرد از خواب بیدار می‌شوید، تشک حمایت‌کننده‌تر که روی کمر شما تنظیم می‌شود و آن را به درستی پشتیبانی می‌کند، ممکن است کمک کند.

از نشستن طولانی مدت و انجام کارهای تکراری به طور منظم استراحت کنید.

 

دارو های درمان کمر درد

دارو های درمان کمر درد

 

وضعیت بدنی خوبی داشته باشید و زمانی که اجسام را بلند می کنید، این کار را با خیال راحت و درست انجام دهید.

به طور منظم تمرین کن.

انجام هر گونه فعالیتی که می دانید باعث کمردرد شما می شود را متوقف کنید.

سیگار را ترک کنید، می تواند به دیسک های بین مهره های شما که به عنوان ضربه گیر عمل می کنند آسیب برساند.

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن ممکن است به کاهش خطر کمردرد کمک کند.

فعالیت هایی که باعث درد شما می شوند را تغییر دهید تا بتوانید همچنان از آنها لذت ببرید – برای مثال سرعت خود را کم کنید، کمتر انجام دهید، کمک بگیرید.

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.