خوراکی‌های درمان کمر درد، 5 نکته مهم

آنچه می خورید ممکن است به درمان کمردرد کمک کند. خوراکی‌های درمان کمر درد بسیار متنوعند. داشتن یک رژیم غذایی ضد التهابی و مصرف مکمل های کلسیم را برای تسکین کمردرد ضروری است.

آیا چیزی که می خورید می تواند به درمان کمردرد کمک کند؟

بله. بسیاری از غذاها التهاب را کاهش می دهند که این موضوع باعث تسکین کمردرد می‌شود. زمانی که کمر درد دارید، تغییر رژیم غذایی می‌تواند به درمان آن کمک کند.

در صورت کنترل نشدن، التهاب در بدن شما پخش می‌شود و باعث انواع مشکلات از جمله کمردرد می شود. به همین دلیل است که داشتن یک رژیم غذایی ضد التهابی با غذاهایی که به شما در حفظ تغذیه  سالم کمک می کند برای تسکین کمردرد مهم است.

درمان کمر درد شدید و معرفی ۵ مسکن برای درمان کمر درد

نکاتی چند در مورد خوراکی‌های درمان کمر درد

یک رژیم غذایی گیاهی که شامل مواردی مانند دانه‌های کتان و چیا می‌شود، احتمالاً بهترین گزینه برای جلوگیری از التهاب است، به‌ویژه زمانی که در ترکیب با ماهی‌های غنی از امگا 3 مانند سالمون، شاه ماهی،ماهی تن، ماهی قزل آلا و ماهی سفید مصرف شود.

اگر به دنبال غذاهایی هستید که باعث تسکین کمردرد می‌شوند و سرشار از مواد مغذی هستند، هویج، چغندر، سیب زمینی شیرین، گیلاس، توت، انگور، انار و هندوانه را وارد رژیم غذایی خود کنید.

گیاهان و ادویه ها، از جمله ریحان، دارچین، زنجبیل، رزماری، سیر،پیاز، پونه کوهی و زردچوبه سرشار از عوامل ضدالتهابی هستند.

FOODS THAT FIGHT PAIN

روغن زیتون، چای سبز و میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های روشن همگی باعث کاهش التهاب در غضروف ستون فقرات می‌شوند که به کنترل کمردرد کمک می‌کند. هنگام خوردن سبزیجات، در نظر داشته باشید که هر چه سبزتر باشند، بهتر است. کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی همگی از بهترین رژیم های غذایی ضد التهابی با خواص ضد کمردرد هستند.

سایر انتخاب های غذایی خوب برای رژیم ضد کمردرد: آووکادو، آجیل (گردو، بادام و گردو)؛ پروتئین های بدون چربی، مانند مرغ و بوقلمون؛ لوبیا

برای کاهش درد از این غذاها اجتناب کنید:

غذاهای فرآوری شده، فست فودها و چربی های اشباع شده. همه اینها باعث التهاب می شود. این شامل نان سفید، ماکارونی، برنج، نوشیدنی ها و تنقلات شیرین، غذاهای سرخ شده، و هر چیزی که دارای روغن نیمه هیدروژنه در ترکیبات است، می‌شود.

از محصولات بسته بندی شده با مواد نگهدارنده با ماندگاری طولانی مانند چیپس، پفک و شیرینی ها و همچنین کافئین و الکل نیز دوری کنید.

فاکتور کلسیم

برای جلوگیری از کمردرد مطمئن شوید به اندازه کافی مواد مغذی مناسب مانند کلسیم و ویتامین D دریافت می کنید. استخوان مخزن ذخیره کلسیم بدن است. با افزایش سن، حفظ توده استخوانی دشوار است، که می تواند منجر به شرایطی مانند استئوپنی یا پوکی استخوان شود. این بیماری ها می توانند مهره های ستون فقرات شما را ضعیف کنند.

شما نباید بیش از 2،000 میلی گرم کلسیم در روز (از طریق غذاها یا مکمل ها) مصرف کنید.

اگر دوز بالایی از مکمل های کلسیم مصرف کنید، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و تصلب شرایین را افزایش می دهید که شامل تشکیل پلاک در شریان های شما می شود. مصرف بیش از حد کلسیم نیز می تواند باعث شکستگی استخوان شود.

کلسیم باید از منابع طبیعی حاصل شود. منابع غذایی طبیعی برای کلسیم شامل ماست ، شیر و پنیر و همچنین سبزیجات سبز برگ است. اگر قادر به به دست آوردن کلسیم به اندازه کافی از رژیم غذایی خود نیستید، پس با پزشک در مورد اینکه آیا مکمل ها برای شما مناسب هستند یا خیر صحبت کنید. به عنوان مثال، نوجوانان به 1300 میلی گرم کلسیم در روز و افراد مسن به حدود 1000 میلی گرم در روز نیاز دارند، اما بیش از 500 میلی گرم در روز مکمل مصرف نکنید.

غذاهای حاوی کلسیم

البته باید بدانید زمانی که شکستگی رخ می دهد، استفاده از مکمل های کلسیم کافی نیست. با یک جراح ارتوپد برای طراحی یک برنامه پزشکی کامل برای مقابله با وضعیت خود مشورت کنید. این برنامه پزشکی ممکن است شامل داروهایی مانند بیس فسفونات ها که به ساخت استخوان کمک می کنند و ورزش منظم باشد.