تماس با نماینده

02122873994

ارسال ایمیل

info@drmajidnajafi.com

0
سبد خرید شما
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

کمر درد بعد از ورزش و 4 علت مهم آن

چرا بعد از ورزش کمر درد دارم؟

آیا تا به حال کمر درد بعد از ورزش را تجربه کرده اید؟ اگر بعد از ورزش دچار کمر درد می‌شوید، بدانید که این مشکل فقط برای شما نیست. بسیاری از افراد این نوع درد را تجربه می کنند. کمر درد دلایل مختلفی دارد. علاقه مندان به باشگاه، ورزشکاران و بدن سازان، ممکن است بعد از ورزش به کمر درد مبتلا شوند.

کمر درد، خوابیدن، نشستن، حرکت کردن و حتی راه رفتن را دشوار می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است در خواب دچار درد کمر شوید. این کمر درد می تواند باعث سفتی و درد شود و حرکت کردن را دشوار کند.

ما در مورد علل اصلی کمر درد بعد از ورزش و اقداماتی که می توان برای پیشگیری و کاهش آن انجام داد صحبت خواهیم کرد.

Why Does My Lower Back Always Hurt Post-Workout

علل کمر درد بعد از ورزش

1) ممکن است در ورزش زیاده روی کرده باشید

بسیاری از افراد پس از ورزش به دلیل فشار بیش از حد به کمر با درد مواجه می شوند. اگر وزنه سنگین بلند کنید یا ورزش هایی با فرم نامناسب انجام دهید، دچار آسیب می‌شوید. مهم است که هر ورزش یا فعالیت جدید، به آرامی شروع شود و به تدریج افزایش یابد.

درمان کمر درد شدید و معرفی ۵ مسکن برای درمان کمر درد

به عنوان مثال، ورزش های سنگین مانند اسکات، لیفت و HIIT، می تواند به طور باورنکردنی روی کمر تاثیر منفی بگذارد. هنگام انجام این ورزش‌ها، استفاده از فرم مناسب و شروع به آرامی با وزن و مقاومت کم، ضروری است.

2) کار بیش از حد عضلات

اگر در طول ورزش بیش از حد به بدن خود فشار آورید، این فشار ممکن است باعث کمر درد شود. بلند کردن وزنه های خیلی سنگین یا انجام ورزش‌های بدون فرم و تکنیک مناسب، می تواند منجر به درد و آسیب شود. برای اینکه دچار آسیب نشوید،به آلارم‌های بدن خود توجه کنید. اگر با هر حرکتی احساس ناراحتی یا غیرطبیعی کردید، استراحت کنید و از فشار بیش از حد اجتناب کنید.

ورزش جلوگیری از کمر درد

ورزش جلوگیری از کمر درد

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چند وقت یکبار، عضلات مختلف را تقویت کنید. کار بیش از حد عضلات نه تنها می تواند منجر به درد شود، بلکه می تواند مانع پیشرفت و باعث ایجاد آسیب شود. بین ورزش‌ها به بدن خود زمان استراحت و ریکاوری کافی دهید تا عضلات شما ریکاوری شود.

درمان غیر جراحی کمر درد و 9 روش موثر

3) کمر درد بعد از ورزش به علت نارسایی وریدی

نارسایی وریدی، یک مشکل پزشکی است که در آن وریدها نمی توانند به اندازه کافی خون را از اندام تحتانی به قلب برگردانند. نارسایی وریدی، از علل بالقوه درد پس از ورزش است. فشار در پاهای شما ایجاد می‌شود. تجمع خون در یک وریدهای یک ناحیه، که می‌تواند منجر به کمر درد شود. یک فیزیوتراپ یا پزشک می توان دبا معاینه، این وضعیت را تشخیص دهد. پزشک به شما کمک می‌کند تا برنامه درمانی مناسب را پیدا کنید. این برنامه شامل پوشیدن جوراب های فشاری یا انجام ورزش‌هایی است که برای بهبود گردش خون در پاهای شما نیاز است.

4) تحت فشار بودن عصب‌ها

گاهی اوقات ورزش کردن باعث می شود که عصب کمر تحت فشار قرار بگیرد. این فشار منجر به درد و ناراحتی می شود. اگر این اتفاق افتاد، باید استراحت کنید و قبل از بازگشت به ورزش، به عصب استراحت بدهید.

فشار روی عصب می تواند در اثر حرکات تکراری انجام شده در حین ورزش‌هایی مانند دویدن یا بلند کردن اجسام سنگین ایجاد شود. فشار می تواند ناشی از وضعیت نامناسب بدن در حین ورزش باشد. برای جلوگیری از فشار روی اعصاب، هنگام ورزش همیشه روی فرم و تکنیک خوب تمرکز کنید. از کشش بیش از حد بدن خودداری کنید.

اگر در حین ورزش، درد تیر کشنده در ناحیه کمر خود احساس می‌کنید که پس از چند دقیقه استراحت از بین نمی‌رود، ممکن است عصب تحت فشار باشد. باید ورزش روتین خود را متوقف کنید.

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.