تماس با نماینده

02122873994

ارسال ایمیل

info@drmajidnajafi.com

0
سبد خرید شما
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

علت درد پایین کمر و 3 نکته مهم

علت درد پایین کمر چیست؟

درد پایین کمر ناشی از استرس، مشکلات کلیوی یا مثانه، سیاتیک (عصب فشرده)، بارداری، عفونت‌های ستون فقرات، برخی سرطان‌ها و حتی رفتارهای روزمره مانند نشستن در یک وضعیت برای مدت طولانی و عدم تحرک باشد.

شایع ترین علل درد پایین کمر به دو دسته تقسیم می شوند:

درد حاد:

نتیجه یک تصادف یا ضربه ای است که باعث کشیدگی عضلانی، گرفتگی عصب یا آسیب دیسک می شود. این صدمات اغلب در حین حرکاتی مانند بلند کردن اجسام سنگین و خم شدن اتفاق می افتد. نمونه هایی از این رفتارها شامل وزنه برداری، لغزش و سقوط است.

 

درمان کمر درد شدید و معرفی ۵ مسکن برای درمان کمر درد

 

درد مزمن:

درد با افزایش سن ایجاد می‌شود و به مرور بدتر می‌شود. علل شایع درد مزمن در پایین کمر شامل استئوآرتریت (نوعی آرتریت ناشی از بافت فرسوده اطراف مفاصل و استخوان ها) و بیماری دژنراتیو دیسک – ساییدگی و پارگی طبیعی دیسک های ستون فقرات است.

چگونه می توانم درد پایین کمر را متوقف کنم؟

بیشتر درد های پایین کمر ماهیت خوش‌خیم دارند، به این معنی که علت آن چیزی نیست که خطرناک باشد یا نیاز به مراقبت‌های اورژانسی داشته باشد. اگرچه درد می‌تواند برای مدتی کاملاً شدید و ناتوان‌کننده باشد، اما با کمی زمان و شاید برخی درمان‌های محافظه‌کارانه، درد برطرف می‌شود.

 

درمان غیر جراحی کمر درد و 9 روش موثر

 

می‌توان درد پایین کمر را در طی دوره های استراحت ، استفاده از کیسه یخ و مراجعه به پزشک یا مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مدیریت کرد. همچنین ممکن است لازم باشد فعالیت خود را در کوتاه مدت تغییر دهید تا از تشدید درد یا ناتوانی بیشتر جلوگیری کنید.

 

آیا درد پایین کمر نگران کننده است

آیا درد پایین کمر نگران کننده است

 

اگرچه بیشتر موارد درد پایین کمر از نظر پزشکی نگران کننده نیست، اما گاها می‌تواند نشانه بیماری‌های خاصی باشد که نیاز به درمان جدی دارند، مانند تزریق استروئید یا مداخله جراحی.

بیماری‌هایی که با درد پایین کمر مرتبط هستند عبارتند از: اندومتریوز، فیبرومیالژیا، بیماری کلیوی و برخی از انواع آرتریت مانند اسپوندیلیت و اسپوندیلوز.

اگر با وجود راه‌حل‌های درمانی فوق‌الذکر، کمردرد ادامه پیدا کرد، توصیه می‌شود که با پزشک متخصص که می‌تواند شما را به سمت زندگی بدون درد راهنمایی کند، مشورت کنید.

نکاتی برای جلوگیری از درد پایین کمر

در حالی که درد پایین کمر هرگز به طور کامل قابل اجتناب نیست، اما رعایت کردن عادات سالم مانند حفظ ​​فعالیت بدنی، داشتن رژیم غذایی متعادل، خوابیدن در ساعات توصیه شده، انجام حرکات کششی، اجتناب از موقعیت‌های آسیب زا مانند بلند کردن اجسام سنگین، همگی از اقدامات مفیدی برای پیشگیری از درد پایین کمر هستند.

 

راه های درمان درد پایین کمر چیست؟

کمردرد معمولاً با استراحت، یخ و مسکن‌های بدون نسخه بهتر می‌شود. پس از چند روز استراحت، می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید. فعال ماندن باعث افزایش جریان خون در ناحیه می شود و به بهبودی شما کمک می کند.

سایر درمان های کمردرد به علت آن بستگی دارد. آنها عبارتند از:

داروها:

پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا داروهای تجویزی را برای تسکین درد توصیه کند. سایر داروها باعث شل شدن عضلات و جلوگیری از اسپاسم کمر می شوند.

فیزیوتراپی (PT):

PT می تواند عضلات را تقویت کند تا بتوانند از ستون فقرات شما حمایت کنند. PT همچنین انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند از آسیب دیگری جلوگیری کنید.

دستکاری دستی:

چندین درمان «دستی» می‌تواند عضلات سفت را شل کند، درد را کاهش دهد و وضعیت و هم ترازی را بهبود بخشد. بسته به علت درد، ممکن است نیاز به دستکاری استئوپاتیک یا تنظیمات کایروپراکتیک داشته باشید. ماساژ درمانی همچنین می تواند به تسکین کمردرد و بازیابی عملکرد کمک کند.

 

ورزش درد پایین کمر

ورزش درد پایین کمر

تزریقات:

پزشک شما از یک سوزن برای تزریق دارو به ناحیه ای که باعث درد می شود استفاده می کند. تزریق استروئید باعث تسکین درد و کاهش التهاب می شود.

جراحی:

برخی آسیب ها و شرایط نیاز به ترمیم جراحی دارند. انواع مختلفی از جراحی برای کمردرد وجود دارد، از جمله بسیاری از تکنیک های کم تهاجمی.

 

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.