درد بالای کمر هنگام تنفس، 8 علت رایج

درد بالای کمر هنگام تنفس، به خصوص هنگام نفس کشیدن عمیق ممکن است رخ دهد. علل احتمالی از فشار عضلانی گرفته تا آسم، اضطراب و مشکلات قلبی متغیر است.

درد در قسمت بالایی پشت هنگام تنفس معمولاً در اطراف قفسه سینه گسترش می یابد. درد شدید می تواند نشانه پلوریت یا حمله قلبی باشد. درد مبهم ممکن است به دلیل شکستگی مهره یا فشار عضلانی باشد.

توجه به علائم دیگرمی تواند به فرد در شناسایی علت درد کمک کند. اگر کمردرد باعث دشواری مداوم در تنفس می شود، دنبال مشاوره پزشکی باشید، زیرا ممکن است یک علت جدی برای این درد وجود داشته باشد.

کشیدگی عضلانی، اصلی ترین علت درد بالای کمر هنگام تنفس

کشیدگی عضلانی یکی از دلایل شایع کمردرد است. این کشیدگی می تواند باعث درد در هنگام تنفس شود، زیرا حرکت هوا به داخل و خارج از ریه ها باعث کشیدگی عضلات پشت می شود.

?What might cause upper back pain when breathing

یک فرد ممکن است به دلیل ورزش، آسیب یا بلند کردن چیزی سنگین، عضلات قسمت بالایی پشت خود را تحت فشار قرار دهد.

در موارد کشیدگی عضلانی چکار کنیم؟

افراد می توانند فشار عضلانی را با استراحت، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و یخ درمان کنند.

قرار دادن یک کیسه یخ پیچیده شده با حوله در قسمت بالای کمر به مدت 20 دقیقه به طور منظم در طول روزدرد و تورم را کاهش می‌دهد.

التهاب پرده جنب

جنب بر بافتی که قسمت بیرونی ریه ها را می پوشاند تأثیر می گذارد و این بافت به دلیل عفونت متورم می شود. این تورم می تواند باعث مشکل در تنفس و درد در اطراف قفسه سینه شود.

بسیاری از شرایط می توانند منجر به التهاب پرده جنب شوند. یک علت شایع، بیماری های تنفسی ویروسی یا باکتریایی مانند ذات الریه و برونشیت است.

علل دیگر التهاب پرده جنب می تواند شامل موارد زیر باشد:

• روماتیسم مفصلی
  • سرطان ریه
  • بیماری سل

درمان التهاب پرده جنب

درمان عفونت خفیف قفسه سینه در خانه با استراحت، مایعات و مسکن ها امکان پذیر است. با این حال، افراد باید برای یک عفونت جدی تربا پزشک مشورت کنندئ. همچنین یک کودک یا بزرگسالان مسن تر به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

عفونت قفسه سینه ناشی از باکتری احتمالاً نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارد.

درمان سرطان ریه به نوع و مرحله سرطان بستگی دارد اما اغلب به شیمی درمانی یا پرتودرمانی نیاز دارد.

شکستگی مهره

مهره ها استخوان هایی هستند که ستون فقرات را تشکیل می دهند. فرد ممکن است در یک تصادف جدی مانند تصادف اتومبیل یا سقوط از ارتفاع، مهره خود را بشکند. همچنین می تواند ناشی از آسیب ورزشی باشد.

اگر فردی یک مهره در قسمت بالایی ستون فقرات خود را شکسته باشد، می تواند باعث درد در قسمت بالای کمر هنگام تنفس شود. این درد اغلب با حرکت بدتر می شود.

بیشتر مطالعه فرمایید: داروی کمر درد، 4 داروی اصلی

درمان شکستگی مهره

نوع درمان به شدت شکستگی بستگی دارد و مراجعه به پزشک تنها راه تعیین شدت آسیب است. بریس پشت، تمرینات فیزیوتراپی و بازگشت تدریجی به حرکات طبیعی می تواند به بهبودی فرد کمک کند.

اختلالات اضطرابی

بدن درد در افرادی که دارای اضطراب و سایر اختلالات خلقی هستند، بیشتر است.

فرد ممکن است در اثر اضطراب و حملات پانیک احساس درد بالای کمر کند. سایر علائم احتمالی شامل درد قفسه سینه، مشکل در تنفس، تعریق، لرزش، سرگیجه و ضربان قلب است.

درمان اضطراب

درمان اختلالات اضطرابی می تواند شامل درمان، داروهای ضد اضطراب و تکنیک های آرام سازی باشد. اگر فردی احساس کند که در شرف داشتن یک حمله اضطرابی یا پانیک است، تمرینات تنفسی ممکن است کمک کند.

ممکن است یک فرد قبل از اینکه چیزی را پیدا کند که برای او مفید است، نیاز داشته باشد درمان های مختلفی را امتحان کند.

آسم و COPD

آسم و COPD از علل درد بالای کمر

علائم حمله آسم می تواند شبیه به حمله پانیک باشد و این دو وضعیت گاهی اوقات با هم بروز می کنند.

در آسم نوع سرفه، فرد ممکن است سرفه های خشک و مداوم را تجربه کند، که ممکن است به مرور زمان عضلات پشت فرد را تحت فشار قرار دهد یا بکشد و باعث کمردرد شود.

در افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، مشکلات تنفسی و سرفه نیز می‌توانند باعث ایجاد فشار بر روی قفسه سینه و کمر شوند.

رفتار

درمان COPD یا آسم

درمان COPD یا آسم ممکن است شامل اقدامات پیشگیرانه باشد، مانند محدود کردن آلرژن‌هایی که ممکن است باعث ایجاد علائم شوند، دریافت واکسن سالانه آنفولانزا، حفظ وزن و انجام ایمونوتراپی.

همچنین ممکن است فردی نیاز به استفاده از گشادکننده برونش یا استنشاق کورتیکواستروئید داشته باشد.

اسکولیوز

اسکولیوز وضعیتی است که باعث انحنای جانبی ستون فقرات می شود. بسته به شدت بیماری، فرد ممکن است کمردرد را نیز تجربه کند. کمردرد ممکن است درد ستون فقرات باشد و همیشه به تنفس آنها وابسته نیست.

درد بالای کمر هنگام تنفس

سایر علائم احتمالی عبارتند از شانه ها یا باسن کمی ناهموار و بدن به یک طرف متمایل می شود.

درمان اسکولیوز

برای کودکان و نوجوانان، بریس پشت یا جراحی می‌تواند به جلوگیری از رشد بیشتر انحنای ستون فقرات کمک کند. ورزش می تواند به تقویت عضلات پشت و حمایت از ستون فقرات برای کاهش درد کمک کند.

مشکلات قلبی

مشکلات قلبی می تواند باعث درد قفسه سینه و کمر و همچنین مشکلات تنفسی شود.

حمله قلبی

حملات قلبی و سایر رویدادهای قلبی عروقی می توانند باعث سفتی قفسه سینه، تنگی نفس و انتشار درد در سراسر ناحیه بالای قفسه سینه شوند.

سایر علائم حمله قلبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• احساس بیماری یا سرگیجه
  • درد در پشت، گردن یا فک
  • درد در بازو یا شانه

زنان بیشتر از مردان احتمال دارد کمردرد را به عنوان علامت حمله قلبی تجربه کنند.

آمبولی ریه

آمبولی ریه بیماری دیگری است که می تواند باعث مشکل در تنفس و درد در قسمت بالای کمر شود.

زمانی اتفاق می افتد که لخته خون مانع از جریان خون به ریه ها می شود. این لخته ها اغلب قبل از شل شدن و حرکت از طریق سیستم گردش خون در جای دیگری از بدن تشکیل می شوند.

علائم عبارتند از:

• درد قفسه سینه هنگام تنفس که ممکن است با درد بالای کمر رخ دهد
  • ضربان قلب نامنظم
  • مشکل در تنفس
  • تنفس سریع
  • سرفه خلط خونی

درمان حمله قلبی و آمبولی ریه

حمله قلبی و آمبولی ریه هر دو اورژانس پزشکی هستند. اگر فردی علائمی را تجربه کرد، فوراً 115 را شماره گیری کنید.

بیشتر مطالعه فرمایید:کمر درد خطرناک و 7 علت اصلی آن

فردی که دچار حمله قلبی شده است ممکن است تا رسیدن خدمات اورژانس به CPR نیاز داشته باشد. یک فرد آموزش دیده ممکن است این کار را به صورت دستی انجام دهد یا در صورت وجود از دفیبریلاتور استفاده کند. پس از بستری شدن در بیمارستان، فرد می تواند چندین درمان مختلف از جمله بای پس عروق کرونر یا آنژیوپلاستی را دریافت کند.

درمان آمبولی نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد، جایی که فرد از طریق تهویه مکانیکی، اکسیژن دریافت می کند و داروهای رقیق کننده خون برای شکستن لخته تجویز می‌شود.

سوالات متداول

این بخش شامل چند پاسخ به سوالاتی است که ممکن است فرد در مورد درد بالای کمر در هنگام تنفس داشته باشد.

آیا درد بالای کمر من از ریه های من است؟

بیماری‌هایی که بر ریه ها تأثیر می گذارد، مانند پلوریت، می تواند باعث ایجاد دردی شود که به قسمت بالای کمر می رسد. سرفه‌های شدید ناشی از آسم، COPD و سایر بیماری‌های تنفسی نیز می‌تواند باعث کشیدگی عضلات اطراف قفسه سینه و پشت شود.

آیا می توانم از درد بالای کمر جلوگیری کنم؟

اگر شروع علائم ناگهانی و حاد باشد، پیشگیری از کمردرد هنگام تنفس چالش برانگیز است. هر علت احتمالی قابل پیشگیری نیست.

با این حال، حفظ یک سبک زندگی سالم و اقدامات بهداشتی خوب ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی یا بیماری عفونی را کاهش دهد. علاوه بر این، ورزش و کشش می تواند به فرد کمک کند تا از فشارهای عضلانی جلوگیری کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

هر زمان که فردی درد ناگهانی، مشکل در تنفس یا بدتر شدن ناگهانی علائم موجود را تجربه کرد، باید با 115 تماس بگیرد یا فورا به اورژانس مراجعه کند.

اگر این تجربه حاد نباشد، زمانی که علائم شروع به تداخل در زندگی روزمره او کرد یا علت را نمی دانست، باید به پزشک مراجعه کند. این تضمین می کند که فرد تشخیص درست و بهترین درمان را دریافت کند.

خلاصه

اگر هنگام نفس کشیدن، قسمت بالای کمر درد می کند، ممکن است عضله ای را تحت فشار قرار داده باشد. اگر این علامت پس از یک تصادف یا آسیب دیدگی رخ دهد، مهم است که به پزشک مراجعه کنید، که می تواند هرگونه آسیب به ستون فقرات را بررسی کند.

جنب و عفونت قفسه سینه هر دو می توانند باعث درد در هنگام تنفس شوند. ممکن است فرد برای رهایی از عفونت به دارو نیاز داشته باشد.

درد شدید و مشکل در تنفس می تواند نشان دهنده یک مشکل پزشکی جدی تری مانند حمله قلبی باشد. بنابراین، افراد باید برای درد شدید قفسه سینه یا کمر به دنبال مراقبت مراقبت های فوری پزشکی باشند.