داروی کمر درد، 4 داروی اصلی

داروهای قوی کمردرد

تقریباً همه افراد کمردرد را تجربه کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که 80٪ از مردم در مقطعی از زندگی خود به دنبال مراقبت های پزشکی برای کمردرد هستند. در بیشتر مواقع، با مصرف چند مسکن بدون نسخه کمردرد را تسکین می‌دهند. اما داروی قوی برای کمردرد چیست؟

داروی کمر درد بخش مهمی در مدیریت و درمان دردهای گاه به گاه و مکرر کمر است و به شما کمک می‌کند که با کاهش درد بتوانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید، اما باید بتوانید از داروهای مناسب، به روش درست استفاده کنید.

منشا کمر درد

بسیاری از کمردردها در مردان مسن ناشی از ضعف عضلات مرکزی و کاهش توده عضلانی است. درد می تواند با آرتروز، آسیب یا حتی افسردگی مرتبط باشد. اگر درد شما پس از چند هفته فروکش نکرد، یا اگر با شرایط دیگری مانند ضعف پا، بی اختیاری یا تب همراه باشد، مهم است که توسط پزشک معاینه شوید.

داروی کمر درد غیر کورتونی

به خاطر داشته باشید که NSAID ها ممکن است همیشه بهترین دارو برای کمر درد نباشند.

چندین دسته از داروهای کمردرد وجود دارد. موارد رایج عبارتند از: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مواد افیونی، شل کننده های عضلانی و داروهای ضد افسردگی.

بهترین گزینه چیست؟ این بستگی به درد خاص شما و نحوه واکنش بدن شما به دارو و دوز دارد.

تبلیغات یک داروی خاص را طوری مطرح می‌کنند که گویی برای همه مفید است، اما کمردرد از فردی به فرد دیگر و همچنین واکنش آن به داروها متفاوت است.

در اینجا نگاهی به این نوع داروی کمر درد و نحوه کمک آنها به کمر درد آورده شده است:

NSAID ها داروی کمر درد قوی:

NSAID ها اغلب داروهایی هستند که برای تسکین کمردرد استفاده می شوند. آنها را می توان بدون نسخه (یا در دوزهای بالاتر با نسخه) خریداری کرد و شامل ایبوپروفن و ناپروکسن می شود.

بیشتر مطالعه کنید: خوراکی‌های درمان کمر درد، 5 نکته مهم

NSAID ها به کاهش درد، تورم و التهاب در عضلات و اطراف دیسک های آسیب دیده ستون فقرات یا مفاصل آرتروز کمک می کنند. استامینوفن نیز یک مسکن است و اغلب در کنار NSAID ها فروخته می شود، اما یک NSAID نیست و به التهاب کمک نمی‌کند. در نظر داشته باشید که افراد مبتلا به بیماری کبد باید از استامینوفن اجتناب کنند.

از آنجایی که NSAID ها به راحتی دریافت می شوند، افراد تمایل به استفاده بیش از حد، از آنها دارند که می تواند آنها را در معرض عوارض جانبی احتمالی مانند درد معده، زخم، خونریزی یا حتی آسیب کلیه قرار دهد.

دوز استاندارد داروی کمر درد غیر کورتونی

هیچ دوز استاندارد توصیه شده ای برای NSAID ها برای کمردرد وجود ندارد. باید با پزشک خود مشورت کنید که چه چیزی و چه مقدار مصرف می کنید.

به خاطر داشته باشید که NSAID ها ممکن است همیشه بهترین دارو برای کمردرد نباشند.

اکثر افرادی که از NSAID استفاده می‌کردند پس از شروع درمان، درد و ناتوانی کمتری نسبت به قبل داشتند اما این اثر بسیار ناچیز بوده است.

احتمال بروز عوارض جانبی در افرادی که NSAID مصرف می‌کنند، دو و نیم برابر بیشتر است. این بدان معنا نیست که NSAID‌ها نمی‌توانند به شما کمک کنند، بلکه تنها به این معناست که برای همه مؤثر نیستند.

داروی کمر درد مخدری

اگر کمردرد شما شدیدتر شود، ممکن است از داروهای تجویزی قوی تری مانند مواد افیونی بهره‌مند شوید. مواد افیونی مانند اکسی‌کدون (OxyContin) و ترکیبی استامینوفن/هیدروکودون (Vicodin) با گیرنده های سلول های عصبی در بدن و مغز برای کاهش درد تعامل دارند.

مسکن‌های اپیوئیدی معمولاً در صورت مصرف کوتاه مدت و طبق تجویز پزشک بی‌خطر هستند، اما همیشه نگرانی در مورد اعتیاد وجود دارد. به همین دلیل است که آنها باید پس از بررسی دقیق با پزشک در مورد عوامل خطر احتمالی، آخرین راه حل در نظر گرفته شوند.

شل کننده عضلانی یک داروی کمر درد مناسب:

شل کننده های عضلانی یکی از بهترین داروهای کمر درد هستند

شل کننده های عضلانی تجویزی بر روی سیستم عصبی مرکزی برای کاهش درد حاد برای کوتاه مدت عمل می کنند و اغلب در صورت وجود اسپاسم عضلانی توصیه می شوند. با این حال ، بسیار شما را خواب آلود می کنند، بنابراین باید مراقب باشید که چگونه از آنها استفاده می کنید.

Which Medicines Help With Low Back pain

داروی ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی پزشکان داروهای ضدافسردگی خاصی را برای کمک به مدیریت درد تجویز می کنند، از جمله کمردرد مزمن، حتی اگر فرد افسرده نباشد.

تحقیقات نشان داده‌اند که دولوکستین (Cymbalta) که برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شود، یکی از موثرترین داروها برای درمان درد است.

داروهای ضد افسردگی اعتیادآور نیستند. شما باید در مورد اینکه آیا این دارو ها می‌توانند برای شما یک گزینه باشند یا خیر با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر مطالعه فرمایید: درمان کمر درد شدید و معرفی ۵ مسکن برای درمان کمر درد

یک دفتر خاطرات درد داشته باشید

یکی از راه‌های اندازه‌گیری اینکه مسکن‌ها چقدر به مدیریت کمردرد کمک می‌کنند، نگه‌داشتن یک دفترچه خاطرات درد است. زمان بروز درد، مدت زمان و شدت درد را در مقیاس 1 تا 10 اندازه‌گیری کنید، که 1 درد جزئی و 10 درد شدید است که باعث بی حرکتی می شود. در حین مصرف داروهای ضد درد، احساس خود را از اثر آن با استفاده از مقیاس 1 تا 10 اندازه گیری کنید. اگر بعد از یک یا دو هفته هیچ تغییری مشاهده نکردید، با پزشک خود صحبت کنید.