آمپول کمر درد چیست؟ و 4 درمان موثر تزریقی برای کمر درد

آمپول کمر درد آیا وجود دارد یا نه؟

این امکان وجود دارد که شما یا کسی که می شناسید کمردرد داشته باشد. شاید به دنبال بهترین آمپول کمر درد باشید. اگر حرکت کردن یا حتی صاف ایستادن برایتان سخت است، تزریق ممکن است گزینه ای برای شما باشد. شدت درد بیمار و حاد یا مزمن بودن یا نبودن وضعیت بیمار، بر نوع درمانی که متخصصان کمر برای مدیریت درد پیشنهاد می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. لطفاً برای توضیح سریع اما کامل همه درمان‌های احتمالی کمردرد که در حال حاضر در دسترس هستند، به خواندن ادامه دهید.

رادیکولوپاتی:

رادیکولوپاتی، که اغلب به عنوان سیاتیک شناخته می شود، با درد عصبی مشخص می شود که از قسمت پایین کمر به یک یا هر دو پا منتهی می شود. درد در ناحیه گردن که از بازوها به پایین تابش می کند یکی دیگر از علائم این بیماری است.

تنگی کانال نخاعی:

همانطور که از نام آن پیداست، این وضعیت زمانی رخ می دهد که مهره های پشت گردن به دلیل فتق یا خار استخوانی که در بالای آنها رشد می کند، باریک شوند. افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی ممکن است در نتیجه آسیب عصبی ناشی از این بیماری، ناراحتی، گزگز، بی حسی یا حتی ضعف عضلانی را تجربه کنند. در نتیجه آرتروز، سایش و فشار روی ستون فقرات می تواند منجر به تنگی ستون فقرات نیز شود.

التهاب:

التهاب تاندون ها، بورس ها و مفاصل پشت همگی می توانند باعث ناراحتی کمر شوند.

تزریق های تسکین دهنده ممکن است برای افرادی که کمردرد مزمن یا کمردرد حاد شدید دارند گزینه ای باشد. بیماران درد باید با پزشک متخصص درد محلی مشورت کنند تا ببینند آیا تزریق برای آنها صحیح است یا خیر. ممکن است چندین نوع مختلف تزریق در دسترس باشد.

مطالعه کنید روش‌های جراحی بسته دیسک کمر، 3 روش اصلی

موارد زیر نمونه هایی از تزریق است:

کورتیزون یا استروئید آمپول کمر درد

برخلاف استروئیدهای خوراکی و مواد افیونی، تزریق استروئید به طور مستقیم به محل مشکل تسکین درد می دهد. در صورتی که پزشک احساس می کند لازم است، تزریق اپیدورال ممکن است انجام شود، یا پزشک ممکن است تاندون ها یا مفاصل را با این تزریق ها هدف قرار دهد. اثربخشی این تزریق ها در تسکین درد برای مدت کوتاهی به خوبی مستند شده است و تسکین آن از یک هفته تا یک سال ادامه دارد. تزریق کورتیکواستروئید می تواند در کنترل درد مفید باشد، اما علت اصلی را درمان نمی کند.

مسدود کننده های اعصاب

در این تزریق یک داروی بی حس کننده یا بی حس کننده به ناحیه اطراف عصب تزریق می شود. لیدوکائین پرمصرف ترین بیهوشی است. با تزریق بلوک عصبی، بی حسی فوری و تقریباً کاهش درد را تجربه خواهید کرد. برخلاف تزریق اپیدورال، تزریق بلوک عصبی نیمه عمر بسیار کوتاه تری دارد و تنها چند ساعت طول می کشد.

علاوه بر این، یک متخصص پشت ممکن است با تزریق بلوک عصبی به منظور شناسایی بهتر منبع ناراحتی کمر بیمار به منظور ارائه مراقبت های بعدی موثرتر، شروع کند.

دیسکوگرافی

تصویربرداری از دیسک های پشت از طریق Discography یا Discogram انجام می شود که به آن Discography نیز می گویند. در این درمان کمر بی حس می شود و دیسک های پشت یک به یک با کنتراست تصویربرداری تزریق می شود تا منبع ناراحتی مشخص شود.

برای مشکلات کمر خود به کلینیک درد مهرگان مراجعه کنید. ما برای بیمارانی که از درد مزمن یا حاد یا مشکلات مشابه رنج می برند درمان‌های بدون جراحی خوبی داریم.

انواع مختلف و کاری که انجام می دهند

تزریق استروئید اپیدورال (ESI)

تزریق استروئید اپیدورال (ESI) یک روش کم تهاجمی است که می تواند به تسکین درد گردن، بازو، کمر و پا ناشی از ملتهب اعصاب نخاعی کمک کند.

در طی این روش، داروها از طریق فضای اپیدورال، که ناحیه ای بین پوشش محافظ نخاع و مهره ها است، به عصب نخاعی منتقل می شود. علاوه بر این، داروی تزریقی شامل یک کورتیکواستروئید طولانی مدت و یک عامل بی حس کننده (لیدوکائین) است.

پس از تزریق، تسکین درد می تواند از روزها تا سال ها طول بکشد و به شما این امکان را می دهد که وضعیت ستون فقرات خود را با فیزیوتراپی و ورزش بهبود بخشید.

عصب کشی با فرکانس رادیویی (رادیوفرکانسی ابلیشن)

یکی دیگر از گزینه های بالقوه برای تسکین کمردرد، عصب کشس با فرکانس رادیویی برای درد مفصل فاست است که به عنوان فرسایش با فرکانس رادیویی نیز شناخته می شود. بیمارانی که درد ناشی از مفاصل فاست دارند کاندیدای این روش هستند. نواحی درد که معمولاً با مفاصل فاست خاص همراه است شامل باسن شما در صورت کمر می شود. قسمت بالایی پشت به پایین کمر اگر قفسه سینه است و پایین گردن به پشت سر اگر گردنی است.

در طی این روش، یک مولد فرکانس رادیویی یک ضایعه حرارتی موضعی ایجاد می کند تا اعصاب کوچکتر را تخریب یا غیرفعال کند. این به طور موقت توانایی آنها را برای ارسال سیگنال های درد خاموش می کند و ناحیه اطراف و اعصاب بزرگتر را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

معمولا این درمان نیاز به دو ویزیت مطب دارد. مطالعات نشان می دهد، و دکتر ابی مشاهده کرده است که پس از این روش تا شش تا دوازده ماه، 90 درصد احتمال کاهش درد قابل توجه وجود دارد.

تزریقات مفصل ساکروایلیاک

بعدی در لیست تزریقات ما برای کمردرد، تزریق مفصل ساکروایلیاک است. کاندیدهای این روش شامل بیمارانی هستند که درد ناشی از مفاصل ساکروایلیاک (SI) دارند که در قسمت پشتی که ستون فقرات لومبوساکرال به لگن می‌پیوندد (کمر/بالا بالای باسن) واقع شده‌اند. به طور معمول، بیماران درد مفصل SI را در ناحیه ای از کمر خود تا باسن احساس می کنند. اما اگر یک مفصل بسیار ملتهب باشد، درد ممکن است حتی در پشت ساق پا گسترش یابد.

در طی این روش، یک ماده بی حس کننده (لیدوکائین) با یک استروئید طولانی مدت (کورتیزون) به مفصل آسیب دیده SI تزریق می شود. علاوه بر این، در هنگام استفاده از دستگاه اشعه ایکس، از حجم کمی از رنگ کنتراست برای تأیید جایگذاری صحیح سوزن استفاده می شود. خوشبختانه این تزریق تنها چند دقیقه طول می کشد. این تزریق استروئید می تواند التهاب را در فضای مفصل کاهش دهد، درد و سایر علائم ناشی از التهاب را کاهش دهد.

پس از تزریق، ممکن است به دلیل استفاده از داروی بیهوشی، درد بلافاصله تسکین یابد. هنگامی که داروی بیهوشی از بین رفت، درد به دلیل فرآیند مکانیکی وارد کردن سوزن و همچنین تحریک اولیه از خود استروئید باز می گردد. با این حال، شما باید بین روز سوم و پنجم احساس آرامش کنید.

بلوک های شاخه داخلی

گزینه دیگر برای تسکین کمردرد، بلوک شاخه داخلی است. اعصاب شاخه داخلی اعصاب کوچکی هستند که از مفاصل فاست در ستون فقرات منشعب می شوند و سیگنال های درد را از مفاصل فاست به مغز منتقل می کنند. بسته به اینکه کدام مفصل فاست تحت تأثیر قرار گرفته باشد، درد ممکن است در ناحیه ای از سر، گردن، قسمت پایین و بالای کمر شما ایجاد شود. تزریق مفصل فاست، که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم، اغلب برای شناسایی منبع درد استفاده می‌شود، در حالی که بلوک‌های شاخه داخلی ممکن است برای تسکین درد آن منبع درد در نظر گرفته شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، یک بلوک شاخه داخلی به طور موقت سیگنال درد منتقل شده توسط اعصاب شاخه داخلی را که یک مفصل فاست خاص را تامین می کند، قطع می کند. اگر بیمار پس از بلوک عصبی مدت زمان مناسبی برای تسکین درد داشته باشد، آن بیمار ممکن است کاندیدای نوروتومی یا نوعی تزریق باشد که در آن ضایعه حرارتی روی اعصاب خاصی برای قطع سیگنال‌های درد که به مغز می‌رود استفاده می‌شود. سپس، نوروتومی باید تسکین درد را به مدت نه تا چهارده ماه، گاهی اوقات حتی بیشتر، ارائه دهد.

تزریق استروئید Facet آمپول کمر درد

آخرین مورد در لیست ما از تزریقات کمردرد، تزریق استروئید فاست است. همانطور که در بالا ذکر شد، مفاصل فاست مفاصلی در ستون فقرات هستند که به حمایت از وزن و کنترل حرکت ستون فقرات کمک می کنند. این مفاصل ممکن است ملتهب شوند و باعث درد در گردن، قسمت فوقانی یا پایین کمر یا ناحیه باسن شوند.

در طول این روش، ابتدا از مقدار کمی رنگ که با اشعه ایکس قابل مشاهده است استفاده می شود تا تأیید شود که تزریق در واقع در مفصل صحیح قرار داده شده است. سپس یک بی حس کننده موضعی و استروئید تزریق می شود. هدف از این تزریق معمولاً تأیید منبع درد بیمار است. بی حس کننده موضعی مفصل را بی حس می کند و اگر بیمار در عرض پانزده دقیقه تسکین درد قابل توجهی را تجربه کند، مفصل تزریق شده منبع درد است.

پس از تزریق، تسکین درد ممکن است بسته به بیمار و مفصل فاست مورد نظر، چند ساعت یا تا شش ماه طول بکشد. اغلب، این درد قبل از پایان شش ماهگی عود می کند و ممکن است تزریق دوباره انجام شود یا از درمان دیگری به نام نوروتومی فرکانس رادیویی استفاده شود.