تماس با نماینده

02122873994

ارسال ایمیل

info@drmajidnajafi.com

0
سبد خرید شما
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

درمان خانگی کمر درد در مردان، 7 درمان اصلی

درمان خانگی کمر درد در مردان و همچنین روش های جلوگیری از بروز مجدد آن موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت شده است. کمردرد چه در مردان و چه در زنان می‌تواند آزاردهنده و گاها ناتوان کننده باشد. اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توان برای تسکین کمردرد از آن استفاده کرد.

پمادهای موضعی برای درمان خانگی کمر درد در مردان

می‌توانید از پمادهای موضعی و چسب های مخصوص کمر درد روی پوست استفاده کنید. داروهای موجود در این پمادها یا چسب‌ها می‌توانند با گیج کردن انتهای عصبی در عضلات، کمر درد را کاهش دهند.

هنگامی که عضلات پشت شما احساس سردی یا گرمی می کنند، انتهای عصب ها از دردی که در بافت عضلانی وجود دارد منحرف می شوند. علاوه بر این، گرمای موجود در پمادهای موضعی می‌تواند باعث تسکین رگ به رگ شدن یا کشیدگی عضلات شود.

داروهای خوراکی

یکی از رایج ترین درمان های خانگی برای کمر درد در مردان، مصرف داروهای خوراکی است. برخی از داروهای بدون نسخه ممکن است برای رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلانی بهتر از سایرین عمل کنند.

بیشتر مطالعه فرمایید: داروی کمر درد، 4 داروی اصلی

برای مثال استامینوفن برای رگ به رگ شدن یا کشیدگی عضلات پشت موثر نیست. راه حل بهتر یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند ناپروکسن و ایبوپروفن است. NSAID ها دارای اثرات ضد التهابی برای کاهش درد هستند. پایین نگه داشتن التهاب می تواند درد را کاهش دهد و تحرک را بهبود بخشد.

یک رژیم غذایی ضد التهابی

یکی دیگر از درمان های کمردرد، رژیم غذایی ضد التهابی است. یک رژیم غذایی مناسب تضمین می کند که ویتامین های ضروری و مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت کنید. یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث التهاب یا افزایش وزن شود که می‌تواند فشار بیشتری بر استخوان‌ها و مفاصل شما وارد کند و منجر به کمردرد شود.

یک رژیم غذایی سالم برای درمان کمر درد در مردان:

یک رژیم غذایی سالم برای درمان خانگی کمر درد در مردان شامل سبزیجات و میوه است که هر دو می توانند خواص ضد التهابی داشته باشند. این غذاها نشان داده اند که التهاب را کاهش می دهند:

توت فرنگی

پرتقال ها

گیلاس

گوجه فرنگی

اسفناج

کلم پیچ

اگر التهاب و کمر درد را تجربه می کنید، باید بیشتر سبزیجات و شکر کمتری بخورید. این می تواند التهابی را که تجربه می کنید کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

بیشتر مطالعه فرمایید: خوراکی‌های درمان کمر درد، 5 نکته مهم

درمان سرد و گرم

معمولاً از گرما و یخ نیز برای تسکین کمر درد استفاده می‌شود، اما تشخیص اینکه بهترین گزینه برای کمر درد کدام است می‌تواند مشکل باشد. برای انتخاب، در نظر بگیرید که چه چیزی باعث ناراحتی شما و منبع درد شما می شود.

پس از اینکه با جابجایی اثاثیه یا بلند کردن اجسام سنگین، خود را تحت فشار قرار دادید، از گرما درمانی برای درمان درد استفاده کنید. کشش یا فشار به گرما پاسخ بهتری می دهد، زیرا به کاهش تنش کمک می کند، عضلات تحت فشار را کاهش می دهد، دامنه حرکتی را افزایش می دهد و در نهایت درد را کاهش می دهد.اگرکمر درد مزمن دارید ، برای شل شدن بافت ها و کاهش درد ، گرما را استفاده کنید. گرما حتی می تواند با تشویق رگ های خونی به اتساع ، بهبودی را ارتقا بخشد. می‌توانید از یک پد گرمایش برقی ، بسته های حرارتی چسبی ، حمام گرم یا یک بطری آب گرم استفاده کنید.

از طرف دیگر ، یخ زدن برای کمردرد مهم است. سرما التهاب را کاهش می دهد و بنابراین می تواند سبب تسکین درد شود. به همین دلیل است که از یخ بعد از ورزش استفاده می شود. حتی اگر درد به اندام تحتانی شما انتشار پیدا کرده باشد، سرما می تواند درد را تسکین دهد.

درمان خانگی کمر درد در مردان

درمان خانگی کمر درد در مردان

 می‌توانید برای شرایط زیر از سرما درمانی استفاده کنید:

سیاتیک

هنگامی که در عصب سیاتیک خود احساس درد می کنید، کمردرد از ناحیه کمر شروع می شود و به سمت پاهای شما می رود. از سرما درمانی برای کاهش درد ناشی از سیاتیک استفاده کنید، زیرا سرما می تواند به کاهش التهاب کمک کند. اگر دچار اسپاسم عضلانی به دلیل سیاتیک هستید، یخ می تواند کمک کننده باشد.

درد ناشی از ورزش

فعالیت بدنی می تواند باعث تسکین و حتی جلوگیری از عود مجدد کمردرد شود. با این حال، بسته به تمریناتی که انجام می‌دهید و شدت فعالیت‌ها، ممکن است بعد از تمرین کمی احساس درد کنید. سرما درمانی می تواند به کاهش تنش و فشار عضلانی کمک کند.

آسیب حاد کمر

برای یک آسیب حاد، سرما درمانی می تواند به طور موثر کمردرد را تسکین دهد. برای مثال، اگر اجسام سنگین بلند می‌کنید، عضله کمر شما تحت فشار شدید قرار دارد و سرما درمانی می‌تواند التهاب را در آن کاهش دهد.

یخ را در یک حوله بپیچید تا مستقیماً با پوست شما تماس پیدا نکند و هر بار فقط 20 دقیقه آن را بگذارید. هنگام استفاده از گرما، مطمئن شوید که خیلی داغ نشود و از استفاده طولانی مدت از آن خودداری کنید. گرمای شدید و طولانی مدت می تواند به پوست شما آسیب برساند.

Home remedies for low back pain

تنظیم وضعیت بدن

شما می‌توانید با تنظیم وضعیت بدن خود کمردرد را در تسکین دهید. خوابیدن و نشستن هر دو از علل شایع کمردرد هستند، زیرا افراد تمایل به خوابیدن یا نشستن با وضعیت نامناسب دارند. اطمینان حاصل کنید که تشک و بالشت شما باعث ناراحتی کمر و گردن شما نمی‌شوند.

اگر کارمند هستید، ممکن است با یک میز بهم ریخته و فضای کاری فشرده برای نشستن هشت ساعت یا بیشتر در روز مواجه باشید. وضعیت نامناسب می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و رفاه روزانه شما تأثیر بگذارد، زیرا ممکن است منجر به کمردرد، فشار چشم و سفتی عضلات شود.

وضعیت مناسب به این معنی است که، گردن خود را بیش از حد خم نمی‌کنید و ستون فقرات خود را نمی‌چرخانید.

صندلی، ارتفاع میز، موقعیت صفحه نمایش، تکیه گاه مچ و زیرپایی، همگی می توانند بر وضعیت شما تأثیر بگذارند.

تعویض کفش

کفش شما نقش مهمی در تراز بدن شما دارد. هم ترازی لگن، زانو و پاها بر میزان فشار وارد شده به کمر تأثیر می گذارد. پوشیدن کفش‌های بدون پشتیبان قوس، کفش‌هایی با بالشتک ضعیف می‌تواند منجر به کمردرد شود. در حالی که در حال ورزش یا پیاده روی هستید، پوشیدن کفش های مناسب ضروری است.

انجام حرکات کششی

درمان های خانگی برای کمر درد نیز شامل انجام حرکات کششی است. خواه کمردرد شما ناشی از کشیدگی عضلانی باشد یا شرایطی مانند اسکولیوز، سیاتیک، آرتریت، کشش ممکن است به کاهش درد، افزایش دامنه حرکتی، بهبود وضعیت بدن و محافظت از شما در برابر آسیب های بعدی کمک کند.

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.