دکتر کمر درد و 3 توصیه مهم درمانی

متخصص کمر درد

به گفته کارشناسان، کمر درد آنقدر شایع است که تقریباً 80 درصد از بزرگسالان در مقطعی از زندگی خود دچار کمر درد می شوند. دکتر مجید نجفی، MD، متخصص درد در کلینیک درد مهرگان می‌گوید: راستش، احتمالاً به 100 درصد نزدیک‌تر است.

برای کمردرد به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شما هم کمر درد گرفته‌اید، و به دنبال دکتر کمر درد متبحر هستید، دکتر مجید نجفی خیال شما را راحت می‌کند. جراحی ستون فقرات همیشه برای درمان کمردرد ضروری نیست، حتی گاهی اوقات مضر است.

Finding the Right Doctor for Your Lower Back Pain

او می گوید: در مورد کمردرد، مسائل زیادی وجود دارد. اینکه چگونه می توان آن را درمان کرد، بستگی به این دارد که چه چیزی باعث آن شده است. برخی از انواع کمردرد را می توان با جراحی درمان کرد. اما جراحی برای بعضی از کمر درد ها مجاز نیست..

به عنوان مثال، بیرون زدگی دیسک ممکن است با جراحی درمان شود، در حالی که آرتروز ستون فقرات، با فیزیوتراپی، ورزش و داروهای ضد التهابی کنترل می شود. . اگر به کمرتان فشار بیش از حد بیاورید، مثلاً با بلند کردن جعبه‌های سنگین، می‌توانید آن را در خانه با استراحت، کشش، یخ یا گرما و داروهای ضد التهاب درمان کنید. اگر در اثر تصادف یا افتادن به کمر آسیب دیده باشید، حتما به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر دچار بی اختیاری ادرار یا مدفوع شده باشید.

دکتر مجید نجفی می گوید، سوال اینجاست، که ابتدا به کدام دکتر مراجعه کنیم.

با یک متخصص درد شروع کنید

دکتر مجید نجفی پیشنهاد می کند که در قدم اول، به پزشک متخصص درد مراجعه کنید. او توضیح می دهد:  متخصص درد به طور کامل بر تشخیص و درمان غیرجراحی مسائل اسکلتی عضلانی  متمرکز است. حتی اگر قبلاً به پزشک خانواده خود در مورد کمردرد خود گفته اید، بهتر است اکنون با یک متخصص درد صحبت کنید. به خصوص اگر با درمانهای قبلی بهتر نشده باشید.

دکتر مجید نجفی، متخصص درد و مدیر کلینیک درد مهرگان

به طور کلی، اولین اقدام برای کمردرد مداوم، شش هفته فیزیوتراپی است، به علاوه درمان‌های خانگی مانند مواردی که قبلاً در بالا ذکر شد.

فیزیوتراپ ها به شما نحوه نشستن، ایستادن  و ورزش  را آموزش می‌دهند. فیزیوتراپ به شما می‌آموزد که چگونه فضای کاری و وضعیت بدن خود را بهبود ببخشید. آنها یک برنامه تمرینی یا حرکتی، خاص شما طراحی می‌کنند که برای بهبود کمر درد شما عالی است.

اگر هنوز بهتر نیستید، MRI انجام دهید

اگر فیزیوتراپی خود را به پایان رسانده اید اما درد شما بهبود نیافته است، پزشک متخصص درد برای شما MRI درخواست می‌کند. ام آر آی، با استفاده از یک آهنربای پرقدرت داخل بدن را نشان می‌دهد. ام آر آی می تواند به پزشکان کمک کند تا ببینند که آیا عصب تحت فشار قرار گرفته است یا نه. آیا ساییدگی و پارگی روی غضروف یا استخوان ها وجود دارد یا نه. یا اینکه آیا مشکل فیزیکی دیگری وجود دارد که ممکن است ریشه درد شما باشد؟

MRI توسط متخصص درد بررسی می شود

متخصص درد مانند دکتر مجید نجفی، نتایج MRI بیمار را بررسی می کند و به مرحله بعدی در درمان بیمار می رسد. مرحله بعدی، ممکن است جراحی باشد یا نباشد.

او می‌گوید: «وظیفه من تشخیص درست افراد و رساندن آنها به پزشک مناسب است. در صورتی که جراحی مفید نباشد، بهتر است انجام نشود.

تزریق اپیدورال توسط دکتر کمر درد

دکتر نجفی می‌گوید که جراحان ابتدا درمان‌های غیرجراحی را توصیه می‌کنند، مانند تزریق اپیدورال، که نه تنها می‌توانددرد را تسکین دهد، بلکه به پزشکان کمک می‌کند تا تشخیص دهند درد از کجا آمده است.

حتی اگر جراحی گام بعدی توصیه ‌شده باشد، میتوان یک روش کم تهاجمی را انجام داد. یعنی روشی که منجر به درد و عوارض کمتر و بهبودی سریع‌تر و آسان‌تر شود.

درمان کمر درد شدید و معرفی ۵ مسکن برای درمان کمر درد

متخصص کمر درد چه می‌کند؟

پزشک متخصص درد در انواع خاصی از درد، مانند کمردرد، تخصص بیشتری دارند. او شما را راهنمایی می کند تا بدون انجام جراحی باز و بدون بیهوشی، مشکلتان را درمان کنید.

پزشکان متخصص کلینیک درد مهرگان، از بهترین دانشگاههای ایران فارغ‌التحصیل شده اند. اولین گام آنها این است که یک ارزیابی کامل انجام دهند. ببینند درد، چگونه بر فعالیت های روزمره و اهداف زندگی شما تأثیر می گذارد. سپس یک برنامه خاص برای درمان ایجاد می کند. این برنامه شامل فیزیوتراپی و تمرینات در خانه است.

برنامه دکتر کمر درد برای مناسبترین درمان

تیم پزشکان متخصص درد، داروهای تجویزی را فقط در مواقعی که از نظر پزشکی ضروری است توصیه می‌کند. آنها دارو را تا حد ممکن، با کمترین دوز برای کوتاه‌ترین دوره ممکن تجویز می‌کنند. مهم است که علائم، اهداف و نگرانی‌های خود (از جمله موارد مربوط به داروها) را به پزشک متخصص درد بگویید و از او راهنمایی بخواهید.

دکتر مجید نجفی می گوید که روانپزشکان می توانند برای کمک به افراد، برای مقابله با درد طولانی مدت مفید باشند. این دردها معمولا با اضطراب و افسردگی مرتبط هستند.

دکتر نجفی می‌گوید. «هر کس درد را متفاوت تجربه می کند. برخی از مردم نسبت به دیگران حساس ترند.»

چه زمانی، زمان مناسب برای کمک گرفتن از پزشک متخصص درد است؟

هر چه زودتر توسط پزشک ویزیت شوید، بهتر است. دکتر مجید نجفی می‌گوید: «اگر در چند هفته یا ماه‌های اول پس از درد مداوم، کمک دریافت کنید، ممکن است بتوانید از تبدیل شدن آن به یک درد مادام‌العمر جلوگیری کنید.

علاوه بر این، دکتر نجفی می‌گوید، داشتن درد ستون فقرات برای مدت طولانی می‌تواند مسیرهای درد را از کمر به مغز شما ایجاد کند. همانطور که سیگنال‌های درد به جلو و عقب می‌روند، مسیرها بیشتر و بیشترتثبیت می‌شوند، که می‌تواند درمان درد را سخت‌تر کند.

درمان کمردرد کاری است که باید یک مرحله به مرحله انجام شود.