طب سوزنی، 1 روش موثر در درمان کمر درد

طب سوزنی برای کمر درد

کمر درد اصلی ترین دلیلی است که مردم را وادار به جست و جو درباره طب سوزنی می‌کند. تقریباً از هر 10 نفر 8 نفر در مقطعی از زندگی دچار کمر درد می‌شوند. خبر خوب این است که کمر درد مزمن یکی از شرایطی است که طب سوزنی ابزاری موثر برای درمان آن می‌باشد.

?Can acupuncture help with back pain

چگونه طب سوزنی به درمان کمر درد کمک می‌کند؟

طب سوزنی بیش از 2500 سال پیش در چین آغاز شد. این روش شامل وارد کردن سوزن های نازک در نقاط خاصی از بدن است. طبق طب سنتی چینی، بدن بیش از 2000 نقطه از این موارد را دارد. آنها توسط مسیرها یا نصف النهارها به هم متصل می شوند که جریانی از انرژی به نام Qi (تلفظ “چی”) ایجاد می کنند. گفته می شود که تحریک این نقاط باعث اصلاح عدم تعادل و بهبود جریان انرژی می شود. پزشکان معتقدند که این به تسکین درد و بهبود سلامت کمک می کند.

طب سوزنی برای درمان کمر درد

تصور می شود که این اثرات ناشی از تحریک سیستم عصبی مرکزی است. این ممکن است باعث آزاد شدن مواد شیمیایی در عضلات، نخاع و مغز شود. این مواد شیمیایی یا تجربه درد را تغییر می‌دهند یا تغییراتی در بدن ایجاد می‌کنند که حس خوب بودن را تقویت می‌کنند.

تئوری های دیگر نشان می دهد که طب سوزنی توسط افزایش سرعت سیگنال های الکترومغناطیسی می‌تواند جریان مواد شیمیایی ضد درد مانند اندورفین را آغاز کند. یا ممکن است سلول های سیستم ایمنی بدن را آزاد کند.

تحریک ترشح مواد افیونی طبیعی: اینها مواد شیمیایی در مغز هستند که ممکن است درد را کاهش دهند یا خواب را تقویت کنند.

تغییر شیمیایی: مغز با تغییر در انتشار انتقال دهنده های عصبی و هورمون های عصبی: انتقال دهنده های عصبی تکانه های عصبی را تحریک یا تضعیف می کنند. هورمون های عصبی می توانند بر عملکرد یا فعالیت اندامی در بدن تأثیر بگذارند.

خطرات و عوارض طب سوزنی

هنگامی که توسط یک متخصص طب سوزنی با تجربه و آموزش دیده انجام شود، این روش به طور کلی بی خطر است. عوارض جانبی جدی، مانند عفونت یا سوراخ شدن اندام، نادر است. همچنین، طب سوزنی عوارض جانبی کمتری نسبت به بسیاری از درمان‌های استاندارد کمردرد دارد.

Acupuncture for Back Pain

آیا طب سوزنی می تواند به درمان کمر درد کمک کند؟

تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی می‌تواند کمر درد را تسکین دهد و سبب بهبود فعالیت فرد شود.

جلسه اولیه طب سوزنی معمولا بین 20 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد و شامل موارد زیر است:

ارزیابی سلامت عمومی

یک معاینه فیزیکی

قرار دادن سوزن های طب سوزنی

بیشتر مطالعه فرمایید: درمان کمر درد شدید و معرفی ۵ مسکن برای درمان کمر درد

بخش‌های زیر شرح می‌دهند که قبل، در طول و بعد از درمان طب سوزنی چه انتظاراتی باید داشته باشید:

قبل از درمان طب سوزنی:

قبل از درمان، پزشک طب سوزنی در مورد سلامت عمومی فرد، از جمله شرایط پزشکی و داروهایی که مصرف می کند، سؤالاتی می پرسد. آنها همچنین ناحیه ای را که قصد درمان آن را دارند به صورت فیزیکی معاینه خواهند کرد.

سپس پزشک از فرد می‌خواهد بنشیند یا دراز بکشد. آنها همچنین ممکن است از فرد بخواهند که برخی از اقلام لباس برای دسترسی به مناطقی که نیاز به درمان دارد، درآورده شود.

حین درمان طب سوزنی:

متخصص طب سوزنی از سوزن های بسیار ظریفی به طول چند سانتی متر استفاده می کند. سوزن ها یکبار مصرف و از قبل استریل می شوند تا خطر عفونت را محدود کنند.

طب سوزنی، یک راه موثر برای درمان کمر درد

متخصص طب سوزنی سوزن ها را درست در زیر پوست یا داخل عضله زیر پوست قرار می دهد. آنها سوزن ها را برای چند دقیقه تا نیم ساعت در جای خود می گذارند.

این روش ممکن است در ابتدا باعث ایجاد احساس سنگینی، بی‌حسی یا گزگز شود. با این حال، فرد نباید درد قابل توجهی را تجربه کند.

بعد از درمان طب سوزنی:

پس از برداشتن سوزن‌ها توسط پزشک، ممکن است فرد درد خفیفی را در محل طب سوزنی احساس کند.

پاسخ به طب سوزنی متفاوت است. افراد ممکن است احساس آرامش و سرحالی، پرانرژی یا خواب آلودگی کنند. علائم ممکن است قبل از بهبود بدتر شوند.

چقدر طول می‌کشد تا طب سوزنی اثر بگذارد؟

افراد معمولاً در عرض 3 تا 4 روز متوجه اثرات طب سوزنی می شوند. با این حال، تعداد جلسات طب سوزنی و بازه زمانی برای نتایج قابل توجه می تواند بین افراد متفاوت باشد.

بیشتر مطالعه فرمایید: مسکن فوری کمر درد و 6 نکته کاربردی

عوارض جانبی احتمالی طب سوزنی

طب سوزنی توسط یک پزشک واجد شرایط به طور کلی بسیار ایمن است، اگرچه برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیف و کوتاه مدت را تجربه کنند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد در محل تزریق

خونریزی یا کبودی در محل تزریق

حالت تهوع

سرگیجه یا سبکی سر

خواب آلودگی

عوارض جانبی جدی، مانند عفونت یا سوراخ شدن ریه، نادر است.

طب سوزنی کاهش و درمان کمر درد

خطرات طب سوزنی

طب سوزنی به طور کلی بی خطر است. با این حال، افرادی که دارای یک یا چند مورد از موارد زیر هستند باید قبل از انجام طب سوزنی به متخصص طب سوزنی اطلاع دهند:

یک اختلال خونریزی مانند هموفیلی

حساسیت به فلز

یک عفونت از قبل موجود در ناحیه ای که متخصص طب سوزنی سوزن ها را وارد می کند.

نکاتی که باید در مورد طب سوزنی در نظر بگیرید:

اگر درمان های دیگر شکست خورده اند و به طب سوزنی فکر می کنید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید. حتماً پزشک خود را از داروهای دیگری که مصرف می کنید مطلع کنید. همچنین اگر باردار هستید، از ضربان‌ساز استفاده می‌کنید یا هر نوع ایمپلنتی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

پزشک شما ممکن است بتواند شما را به یک متخصص طب سوزنی دارای مجوز ارجاع دهد.