تماس با نماینده

02122873994

ارسال ایمیل

info@drmajidnajafi.com

0
سبد خرید شما
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

علائم کمر درد، 5 علامت و نشانه

علائم کمر درد یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد به پزشک مراجعه می‌کنند یا از کار خود باز می مانند. کمر درد یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

خوشبختانه، اقداماتی می تواند به پیشگیری یا تسکین کمر درد کمک کند. برای افراد کمتر از 60 سال درمان راحت تر است. اگر پیشگیری با شکست مواجه شد، درمان ساده خانگی و استفاده صحیح از بدن اغلب در عرض چند هفته کمر را بهبود می بخشد. برای درمان کمر درد به ندرت نیاز به جراحی است.

علائم کمر درد

Back Pain

کمر درد می تواند از درد عضلانی تا احساس تیر کشیدن، سوزش یا حس بریده شدن متغیر باشد. همچنین، درد می‌تواند به پایین ساق پا سرایت کند. خم شدن، پیچ خوردن، بلند کردن، ایستادن یا راه رفتن می تواند آن را بدتر کند.

 

کمر درد علائم و نشانه ها

کمر درد علائم و نشانه ها

 

کمر درد اغلب بدون دلیلی ایجاد می شود که در ام آر آی نشان داده می شود. شرایطی که معمولاً با کمر درد مرتبط هستند عبارتند از:

کشیدگی ماهیچه یا رباط

بلند کردن مکرر اجسام سنگین یا یک حرکت ناهنجار ناگهانی می تواند عضلات پشت و رباط های ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد. برای افرادی که وضعیت جسمانی نامناسبی دارند، فشار مداوم روی کمر می تواند باعث اسپاسم عضلانی دردناک شود.

بیشتر مطالعه فرمایید: کمر درد ناگهانی و 8 دلیل مهم آن

دیسک های برآمده یا پاره شده

دیسک ها به عنوان بالشتک بین مهره های ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک می توانند برآمده یا پاره شوند و روی عصب فشار بیاورند. با این حال، برآمدگی یا پارگی دیسک ممکن است باعث کمر درد نشود. بیماری دیسک اغلب در عکس برداری با اشعه ایکس ستون فقرات، سی تی اسکن یا MRI که به دلیل دیگری انجام می شود، دیده می شود.

آرتروز

استئوآرتریت می تواند کمر را تحت تاثیر قرار دهد. در برخی موارد، آرتریت در ستون فقرات می تواند منجر به باریک شدن فضای اطراف نخاع شود. به این وضعیت، تنگی نخاع می‌گویند.

پوکی استخوان

اگر استخوان‌ها متخلخل و شکننده شوند، مهره‌های ستون فقرات می‌توانند دچار شکستگی‌های دردناک شوند.

اسپوندیلیت آنکیلوزان

که به آن اسپوندیلوآرتریت محوری نیز گفته می شود. این بیماری التهابی می تواند باعث جوش خوردن برخی از استخوان های ستون فقرات شود. این باعث می شود ستون فقرات انعطاف پذیری کمتری داشته باشد.

عوامل خطر

هر کسی ممکن است دچار کمر درد شود، حتی کودکان و نوجوانان. این عوامل می توانند خطر ابتلا به کمر درد را افزایش دهند:

سن، کمر درد با افزایش سن شایع تر است و از حدود 30 یا 40 سالگی شروع می شود.

بیشتر مطالعه فرمایید: علت کمر درد، 7 درمان غیر جراحی

عدم ورزش

عضلات ضعیف و استفاده نشده در پشت و شکم ممکن است منجر به کمر درد شود.

اضافه وزن

فشار مضاعفی به کمر وارد می کند.

 

کمر درد و اضافه وزن

کمر درد و اضافه وزن

بیماری ها

برخی از انواع آرتریت و سرطان می توانند به کمر درد کمک کنند.

بلند کردن نامناسب

خم کردن کمر به جای خم کردن پاها می تواند منجر به کمر درد شود.

شرایط روانی

به نظر می رسد افراد مستعد افسردگی و اضطراب بیشتر در معرض خطر کمر درد هستند. استرس می تواند باعث تنش عضلانی شود که می تواند به کمر درد کمک کند.

سیگار کشیدن

میزان کمر درد در افراد سیگاری افزایش یافته است. این ممکن است به این دلیل رخ دهد که سیگار کشیدن باعث سرفه می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود. سیگار همچنین می تواند جریان خون به ستون فقرات را کاهش دهد و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

جلوگیری از کمر درد

بهبود وضعیت بدنی و یادگیری و تمرین نحوه استفاده از بدن ممکن است به پیشگیری از کمر درد کمک کند.

?What is causing my back pain, and how can I remedy it

برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

ورزش

فعالیت های هوازی منظم،  یعنی آنهایی که کمر را تحت فشار قرار نمی دهند یا  می توانند قدرت و استقامت در پشت را افزایش دهند و به ماهیچه ها اجازه دهند تا بهتر کار کنند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا انتخاب های خوبی هستند. با پزشک خود در مورد فعالیت هایی که باید امتحان کنید صحبت کنید.

تمرینات عضلات شکم و پشت، که باعث تقویت هسته می شود، به حالت دادن به این ماهیچه ها کمک می کند تا برای حمایت از کمر با هم کار کنند.

وزن را حفظ کنید

اضافه وزن عضلات پشت را تحت فشار قرار می دهد.

ترک سیگار

سیگار خطر کمر درد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهایی که در روز مصرف می شود افزایش می یابد، بنابراین ترک باید به کاهش این خطر کمک کند.

از حرکاتی که کمر را می پیچد یا فشار می دهد خودداری کنید.

برای استفاده صحیح از بدن:

هوشمندانه بایستید

خم نشوید و وضعیت لگن را حفظ کنید. هنگامی که برای مدت طولانی سر پا هستید، یک پا را روی یک زیرپایی قرار دهید تا مقداری از بار از روی کمر برداشته شود.

هوشمندانه بنشینید

صندلی‌ای را انتخاب کنید که دارای پشتی مناسب، تکیه‌گاه دست و پایه چرخان باشد. قرار دادن یک بالش یا حوله در قسمت کوچک پشت می تواند منحنی طبیعی خود را حفظ کند.

زانوها و باسن را در یک سطح نگه دارید. مرتباً، حداقل هر نیم ساعت یک بار، موقعیت خود را تغییر دهید.

هوشمند بلند کنید

در صورت امکان از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید. اگر مجبورید چیز سنگینی بلند کنید، بگذارید پاهایتان کار را انجام دهند. پشت خود را صاف نگه دارید – بدون پیچش – و فقط از قسمت زانو خم شوید. بار را نزدیک بدن خود نگه دارید. اگر جسم سنگین یا نامناسب است، یک کمک پیدا کنید.

وسائل کمکی بیخودی نخرید

از آنجایی که کمر درد شایع است، بسیاری از محصولات نوید پیشگیری یا تسکین را می دهند. اما باید بدانید که کفش‌های مخصوص، کفی کفش، تکیه‌گاه‌های پشتی یا مبلمان طراحی شده خاص، کمک چندانی نمی‌کنند.

علاوه بر این، به نظر نمی رسد یک نوع تشک برای افراد مبتلا به کمر درد بهترین باشد.

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.