تماس با نماینده

02122873994

ارسال ایمیل

info@drmajidnajafi.com

0
سبد خرید شما
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

کمر درد در اوایل بارداری و 2 علت اصلی

کمر درد در اوایل بارداری غیرعادی نیست. چندین استراتژی ساده می توانند کمر درد در اوایل بارداری را  تسکین دهند، مانند پوشیدن کفش های حمایتی، اجتناب از ماندن در یک موقعیت برای مدت طولانی و اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین.

First Trimester Pregnancy Back Pain: Causes and Treatments

برای بسیاری از زنان، یکی از بزرگترین شکایات در دوران بارداری، کمردرد است. بین نیم تا سه چهارم زنان باردار کمردرد را تجربه خواهند کرد.

در حالی که تشخیص دقیق علت کمردرد در مراحل بعدی بارداری آسان است.

Back Pain During Pregnancy

 علت کمردرد در سه ماهه اول چیست؟

علل کمردرد در اوایل بارداری

 

کمر درد در اوایل بارداری

کمر درد در اوایل بارداری

 

کمر درد در اوایل بارداری، عوامل زیادی دارد. برای برخی از زنان، این در واقع اولین نشانه بارداری است. علاوه بر این کمر درد در اوایل بارداری می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد که عبارتند از:

افزایش هورمون

در طول بارداری، بدن هورمون هایی ترشح می کند که به نرم شدن و شل شدن رباط ها و مفاصل لگن کمک می کند. این برای زایمان کودک شما در اواخر بارداری مهم است. اما هورمون ها فقط در لگن شما کار نمی‌کنند. آنها در سراسر بدن شما حرکت می‌کنند و بر تمام مفاصل شما تأثیر می گذارند. در سه ماهه اول بارداری، این نرم شدن و شل شدن می تواند به طور مستقیم روی کمر شما تأثیر بگذارد. شما اغلب این را به شکل درد احساس خواهید کرد.

فشار

استرس می تواند عاملی برای کمردرد باشد، چه باردار باشید و چه نباشید. استرس باعث افزایش درد و سفتی عضلانی می شود، به ویژه در نقاط ضعف. اگر هورمون‌ها در حال حاضر روی مفاصل و رباط‌های شما خراب می‌کنند، کمی اضطراب در مورد کار، خانواده، بارداری یا هر چیز دیگری می‌تواند کمک زیادی به درد کمر شما کند.

کمر درد در سه ماهه دوم و سوم بارداری:

همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند، عوامل دیگری می توانند برای تشدید این درد در کمر نقش داشته باشند.

جابجایی مرکز ثقل

همانطور که شکم شما بزرگتر می شود، مرکز ثقل شما به جلو می خزد. این می تواند منجر به تغییراتی در وضعیت شما شود که می‌تواند بر نحوه نشستن، ایستادن، حرکت و خواب شما تأثیر بگذارد. وضعیت نامناسب، ایستادن برای مدت طولانی و خم شدن، می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید کمردرد شود.

افزایش وزن

کمر شما همچنین باید وزن در حال رشد کودک شما را تحمل کند، که می تواند عضلات را تحت فشار قرار دهد. وضعیت نامناسب بدن را به ترکیب اضافه کنید، کمردرد اساساً اجتناب ناپذیر است.

زنانی که اضافه وزن دارند یا قبل از باردار شدن کمردرد داشته اند، در معرض خطر بیشتری برای کمردرد در اوایل بارداری خود قرار دارند.

درمان کمر درد در اوایل بارداری

مهم نیست که در چه مرحله ای از بارداری خود هستید، راه هایی برای درمان کمردرد وجود دارد. نمی‌توانید به طور کامل از آن جلوگیری کنید، اما می توانید به کاهش درد کمک کنید.

این نکات را برای کاهش کمردرد در طول بارداری رعایت کنید.

وقتی نشسته اید یا ایستاده اید، روی حفظ وضعیت بدنی خوب تمرکز کنید. صاف بایستید، قفسه سینه خود را بالا و شانه های خود را به عقب و ریلکس کنید.

بیشتر مطالعه فرمایید: کمر درد و عفونت رحم، 6 علت مهم

سعی کنید از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید. اگر زیاد روی پاهای خود هستید، سعی کنید یک پا را روی یک سطح مرتفع استراحت دهید.

اگر نیاز به برداشتن چیزی دارید، به یاد داشته باشید که به جای خم شدن در ناحیه کمر، روی دو پا بنشینید بزنید.

از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.

کفش های معقولی بپوشید که پشتیبانی می کنند.

سعی کنید به پهلو بخوابید، نه به پشت، با بالش هایی که در زیر شکم و بین زانوهایتان برای حمایت قرار دارند.

تمرینات ایمن بارداری را که برای تقویت و حمایت از شکم و کمر طراحی شده اند، انجام دهید.

همانطور که شکم شما رشد می کند، پوشیدن یک لباس یا کمربند برای کمک به کاهش فشار از روی کمر خود در نظر بگیرید.

هنگام نشستن، سعی کنید پاهای خود را بالا بیاورید و مطمئن شوید که صندلی شما از پشتی خوبی برخوردار است. برای حمایت بیشتر از کمر از یک بالش کمری استفاده کنید.

 

کمر درد در اوایل بارداری

کمر درد در اوایل بارداری

 

سعی کنید استراحت کافی داشته باشید.

اگر کمردرد شما با سطح استرس شما مرتبط است، چیزهایی مانند مدیتیشن، یوگای قبل از تولد و استراحت بیشتر می توانند راه های مفیدی برای مدیریت سطح استرس شما باشند.

از کمپرس یخ برای تسکین کمردرد استفاده کنید و ماساژهای دوران بارداری که به طرز شگفت‌انگیزی آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده می‌باشند بهره ببرید. اگر کمردرد شما بیش از حد است، با پزشک خود در مورد داروهایی برای درمان التهاب صحبت کنید. شما نباید هیچ دارویی را بدون تأیید اولیه پزشک خود مصرف کنید.

چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید؟

کمردرد معمولاً بخشی طبیعی از بارداری است. اما در برخی موارد، می تواند نشانه مشکلات جدی مانند زایمان زودرس یا عفونت دستگاه ادراری باشد.

کمردردی که با تب، سوزش در هنگام ادرار یا خونریزی واژینال همراه است را نباید نادیده گرفت. اگر این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

مراحل بعدی

کمردرد برای اکثر خانم ها بخشی از بارداری طبیعی است. کمر درد در اوایل بارداری معمولا، با افزایش هورمون ها و استرس مرتبط است. اگر قبل از بارداری تجربه کرده اید، یا اگر اضافه وزن داشته باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمردرد در دوران بارداری خود باشید.

شما می توانید با اجتناب از ایستادن بیش از حد، پوشیدن کفش های حمایتی و تمرکز بر وضعیت مناسب، کمردرد را به حداقل برسانید.

بیشتر مطالعه فرمایید: حرکات کششی برای کمر درد، 7 حرکت تاثیرگذار

آیا ماساژهای دوران بارداری و مراقبت های کایروپراکتیک در سه ماهه اول بارداری بی خطر هستند؟

مراقبت های کایروپراکتیک و ماساژ درمانی معمولاً در سه ماهه اول بارداری مشکلی ندارند. همانطور که گفته شد، شما باید به دنبال یک متخصص کایروپراکتیک و یک ماساژ درمانی باشید که به طور ویژه برای مراقبت از زنان باردار آموزش دیده اند. برخی در مراقبت های دوران بارداری و برخی در مراقبت های پس از زایمان تخصص خواهند داشت.

 

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.