عفونت رحم و کمر درد و 8 درمان خانگی

عفونت رحم و کمر درد، دو مسئله‌ بسیار شایع هستند که می‌توانند بر هم تاثیر بگذارند. عفونت رحم علائم بسیاری دارد که یکی از مهم ترین آن کمر درد می‌باشد، دیگر علائم عفونت رحم عبارتند از:

Home Remedies for Endometriosis Symptoms

درد در هنگام مقاربت

درد همراه با ادرار یا حرکات روده

خونریزی شدید در دوران قاعدگی

خونریزی بین قاعدگی

خستگی

ناباروری

How to get rid of menstrual cramps with 8 home remedies

یافتن تسکین علائم برای زنانی که سعی در مدیریت این عارضه دارند، مهم است، به خصوص اگر هنوز برنامه درمانی مشخص نشده باشد. چندین درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش علائم خود امتحان کنید.

درمانهای خانگی عفونت رحم و کمر درد

1. گرما

اگر علائم شما در حال افزایش است و نیاز به تسکین دارید، گرما ممکن است کمک کند. گرما می تواند عضلات لگن را شل کند، که می تواند گرفتگی و درد را کاهش دهد. برای کمک به درمان گرفتگی می توانید از حمام های گرم، بطری های آب گرم یا پدهای گرم کننده استفاده کنید.

1. داروهای ضد التهابی OTC

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه (OTC) ممکن است درد خفیف ناشی از آندومتریوز را تسکین دهند. این داروها شامل ایبوپروفن و ناپروکسن هستند.

بیشتر مطالعه فرمایید: کمر درد و عفونت رحم، 6 علت مهم

1. بروملین

بروملین آنزیمی است که در آناناس یافت می شود که می تواند به عنوان مکمل نیز مصرف شود. برخی تحقیقات نشان داده اند که بروملین در ترکیب با مکمل N-استیل سیستئین و آنتی اکسیدان آلفا لیپوئیک اسید به طور قابل توجهی درد لگن و کمر درد ناشی از عفونت رحم را کاهش می دهد.

1. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی قوی است که ممکن است برای افرادی که علائم عفونت رحم را تجربه می کنند مفید باشد.

می توانید از کپسول زردچوبه استفاده کنید یا می توانید با استفاده از ریشه زردچوبه یا چای کیسه ای چای زردچوبه درست کنید. به یاد داشته باشید که قبل از مصرف زردچوبه یا سایر مکمل های جدید با پزشک خود صحبت کنید.

1. غذاهای ضد التهاب

مطالعات بیشتری در مورد اثرات رژیم غذایی بر عفونت رحم مورد نیاز است، اما برخی از تحقیقات منبع مورد اعتماد نشان می دهد که یک رژیم غذایی ضد التهابی ممکن است به کاهش درد کمک کند. این باعث تسکین سریع علائم نمی شود، اما می تواند به مدیریت طولانی مدت عفونت رحم کمک کند.

با اجتناب از غذاهایی که باعث التهاب می شوند و افزایش غذاهای دارای خواص ضد التهابی در رژیم غذایی خود، ممکن است بتوانید در آینده علائم را کاهش دهید.

بیشتر مطالعه فرمایید: معجون درمان کمر درد، 6 گیاه جادویی

غذاهای التهابی که باید کمتر مصرف کنید عبارتند از:

لبنیات

گوشت قرمز

غذاهای سرخ شده

مواد غذایی برای افزایش عبارتند از:

چای سبز

ماهی چرب

سبزیجات برگ سبز

انواع توت ها

گیلاس

گردو

روغن زیتون

ادویه ها

درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد

1. ماساژ

برخی تحقیقات نشان می دهد که ماساژ ممکن است به مدیریت درد برای افراد مبتلا به عفونت رحم کمک کند.

1. چای زنجبیل

برخی از افراد مبتلا به عفونت رحم در نتیجه این بیماری حالت تهوع را تجربه می کنند. چای زنجبیل یک درمان خانگی ثابت برای درمان حالت تهوع است.

شما می توانید بسته های چای زنجبیل را در بسیاری از سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید. زمانی که حالت تهوع دارید، یکی را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید دم بکشد و بنوشید.

1. یوگا

یوگا یک تمرین باستانی است که مدیتیشن و وضعیت بدنی را ترکیب می کند. اغلب برای تسکین استرس استفاده می شود، علائم عفونت رحم را نیز بهبود می‌بخشد.

بیشتر مطالعه فرمایید: مسکن فوری کمر درد و 6 نکته کاربردی

عفونت رحم و کمر درد

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید:

اگر کمر درد، درد در حین رابطه جنسی، یا پریودهای سنگین یا غیرطبیعی را تجربه می کنید، با پزشک خود وقت ملاقات بگیرید. آنها احتمالاً معاینه لگنی را انجام می دهند و ممکن است سونوگرافی را درخواست کنند.

پزشک شما ممکن است درمان هایی از جمله:

داروهای ضد درد

هورمون درمانی

هیسترکتومی، که جراحی برای برداشتن رحم است.